شناسهٔ خبر: 54965 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد :

روند افزایش دما در اکثر مناطق کشور/ خیزش گردوخاک به واسطه بادهای شدید در جنوب و جنوب شرق کشور/ افزایش ۲ تا ۳ درجه ای دمای پایتخت

آب و هوا طبق بررسی جدول‌ها و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی قالب مناطق کشور طی سه روز آینده روند افزایشی دما را تجربه خواهد کرد و آسمان بیشتر استان‌ها صاف و آفتابی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طبق بررسی جدول‌ها و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی قالب مناطق کشور طی سه روز آینده روند افزایشی دما را تجربه خواهد کرد و آسمان بیشتر استان‌ها صاف و آفتابی خواهد بود.

با این حال برخی مناطق آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز در سمنان و شرق استان تهران امشب بارش باران پراکنده همراه با رعد و برق در آن‌ها محتمل است.

در بعدازظهر فردا و همچنین دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان هم می‌توانیم انتظار رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق را داشته باشم.

این مساله امروز در ایلام، خوزستان، جنوب کرمانشاه و برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور می‌تواند همراه با وزش بادهای شدید باشد که این مساله خیزش گرد و خاک را به همراه خواهد داشت.

طی دو روز آینده هم در قم و جنوب استان سمنان وزش بادها به نسبت شدید شده و خیزش گردوخاک را می‌توان در این دو استان شاهد بود.

مساله‌ای که موجب می‌شود در جنوب کشور آب های خلیج فارس طی دو روز آینده متلاطم باشد و حتما باید نکات ایمنی از این بابت حفظ و رعایت شود.

استان تهران هم همان طور که روز گذشته اعلام کردیم روند افزایش دما را خواهد داشت و طبق بررسی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام گرفته هوای آن ۲ تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت.

براساس اعلام کارشناسان هواشناسی بیشینه دمای استان تهران امروز ۳۷ درجه  و کمینه آن ۲۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و طی روزهای آینده هوایی گرم‌تر را تجربه خواهد کرد.

آسمان پایتخت امروز صاف تا کمی ابری خواهد بود و در بعدازظهر احتمال وزش باد هم وجود دارد.