شناسهٔ خبر: 54967 - سرویس استان‌ها

صبوری خبر داد:

انتخاب اعضای هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان قم

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: نظام‌نامه هشتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره‌های سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان استان‌های سراسر کشور از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری گفت: نظام‌نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی که برگرفته از مفاد قانون نظام‌مهندسی مصوب سال ۱۳۷۴ است، باهدف برگزاری هر چه مطلوب‌تر هشتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی ساختمان استان قم برنامه اجرائی و هماهنگی خود را اعلام نموده است که پس از ابلاغ توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت متبوع در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قم قرار گرفته است.

رئیس دستگاه نظارت استان قم پس از تعیین و ابلاغ اعضای دستگاه نظارت از انتخاب اعضای هیئت اجرایی نیز خبر داد و ابراز کرد: با انجام فرآیند انتخاب هیئت اجرایی، اعضای پنج‌نفره واجد شرایط سازمان نظام‌مهندسی استان، انتخاب و برای آن‌ها احکام عضویت در هیئت صادر گردید.

وی افزود: محمدرضا معرفت، حسین رادمهر، مجتبی دلاوری، سید ضیاءالدین ضیایی و سیده شبنم فاطمی، اعضای هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی استان قم را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه دبیرخانه هیئت اجرایی در این اداره کل خواهد بود، توضیح داد: هیئت اجرایی منتخب برگزاری انتخابات زیر نظر دستگاه نظارت استان را به عهده دارد و کلیه اقدامات و تشریفات مرتبط با هشتمین دوره انتخابات را بر اساس ضوابط قانونی یادشده پیگیری می‌نماید.

صبوری اظهار کرد: در نظام‌نامه جدید توجه مثبت و قابل‌توجهی به ظرفیت‌ها و امکانات استان‌ها شده است و بر همین مبنا زمان انتخابات هشتمین دوره در اختیار استان‌ها و در بازه زمانی هفتم تا چهاردهم مهرماه سال جاری خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: همچنین با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی در استان‌ها، رأی‌گیری انتخابات به یکی از روش‌های دستی، الکترونیکی و یا به‌صورت دستی- الکترونیکی برگزار خواهد شد.

رئیس دستگاه نظارت استان تأکید کرد: در راستای رفع تعارض منافع، یکی از شرایط انتخاب شوندگان اعضای هیئت‌مدیره در این دوره عدم اشتغال در برخی از دستگاه‌ها مانند ادارات کل راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، سازمان‌های نظام‌مهندسی، استانداری‌ها، شرکت برق، شرکت آب و فاضلاب و... است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: شرایط نامزدها، زمان ثبت‌نام و سایر برنامه‌های تشریفات هشتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی ساختمان استان قم برحسب برنامه زمان‌بندی ابلاغی متعاقباً از سوی دبیرخانه هیئت اجرائی انتخابات به طریق مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.