شناسهٔ خبر: 54979 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

اجرای عملیات بهسازی در بیش از یک میلیون متر مربع زمین در ۵۳۴ شهر/ ارتقاء کیفیت زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی برنامه بازآفرینی شهری

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی به اجرای برنامه‌های بازآفرینی در زمان فعلی در ۵۳۴ شهر کشور اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفیت زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی این برنامه‌ها به شمار می‌روند که در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از انجام عملیات بهسازی در بیش از ۱ میلیون متر مربع زمین  جهت ساخت ساخت تأسیسات شهری و خدمات روبنایی خبر داد و گفت: خوشبختانه بعد از صدور دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به وضعیت ساکنین محلات ناکارآمد در کشور، دولت مصوباتی را به منظور تسریع در اجرای برنامه های این چنینی در مناطق مذکور تصویب کرد.

عشایری در ادامه به اجرای برنامه‌های بازآفرینی در زمان فعلی در ۵۳۴ شهر کشور اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفیت زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی این برنامه‌ها به شمار می‌روند که در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر  بالغ بر ۴۵۰ هزار شبکه تاسیسات شهری و همچنین بیش از یک میلیون مترمربع خدمات روبنایی در ۵۳۴ شهر کشور در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین چندی پیش در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان نیز بیان کرده بود: سالانه ۴۰ درصد از ۱۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی محلات شهری توسط دولت، بخش خصوصی و شهرداری ها تامین می‌شود، به عبارتی این درصد معادل ۲۵ هزار میلیاردتومان است که ۱۰هزار میلیارد آن توسط بخش خصوصی، هفت هزار میلیارد سهم شهرداری ها و هشت هزار میلیارد تومان نیز توسط دولت باید  تامین شود.

وی همچنین یادآور شده بود: طبق گزارش‌های احصا شده در سال گذشته از همه دستگاه‌های دولتی از ۸هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای بازآفرینی شهری، ۴ هزار میلیارد تومان هزینه شد که همین میزان نیز کسری وجود داشت.

عشایری همچنین با بیان اینکه برای جبران این کسری، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب وجوه داشتی به برنامه مسکن اختصاص پیدا کرد و مقرر شد یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب تبصره ۱۸ تخصیص و بین استان ها توزیع شود، ادامه داد:  ستاد بازآفرینی شهرستان ها برنامه اقدام مشترک محله را به دبیری شهرداری تدوین و در ستاد بازآفرینی شهری تصویب کنند تا اعتبار مورد نیاز بر اساس مصوبه توزیع شود.

گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی پس از پایان جلسه ضمن شرکت در مراسم کلنگ زنی ساخت خانه محله و کتابخانه نجف آباد  زنجان از کارگاه مرمت خانه حکیمیان، خانه معینی، مسعودی و میرزایی‌ها نیز بازدید کرده است./