شناسهٔ خبر: 54999 - سرویس استان‌ها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد

احداث پل روگذر راه آهن تقاطع سنگ بست

پل مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی از احداث پل روگذر راه آهن سنگ بست با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی؛ محمد پارسا با اعلام این خبر گفت: احداث باند دوم محور مشهد – فریمان – تربت جام – تایباد – دوغارون به طول ۲۲۰ كیلومتر كه در شبكه ترانزیت شرقی – غربی كشور واقع است یكی از محورهای ترانزیتی مهم محسوب شده و ارتباط ایران و افغانستان را از طریق مرز دوغارون با سایر راه‌های ارتباطی دو كشور و بنادر جنوبی ایران برقرار می‌سازد.

وی ادامه داد: این محور با توجه به سیاست‌های كشور و استان مبنی بر ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در جهت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، افزایش حجم ترافیكی و در ادامه‌ی نهضت راه سازی در استان آغاز شد كه در ادامه این سیاست اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، عملیات اجرایی پروژه بزرگ و ملی ساماندهی تقاطع سنگ بست را از سال ۹۴ آغاز كرده است.

وی افزود:‌ طول كلی پروژه با احتساب رمپ‌ها،  لوپ‌ها و تیپرها ۱۰۰.۹ كیلومتر بوده و تاكنون ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه گردیده است.

پارسا گفت: بخشی از این پروژه، احداث پل بزرگ و خاص فلزی روگذر راه آهن سنگ بست است که قسمت عمده‌ای از عملیات ساخت آن كه بزرگترین پل تقاطع جاده و راه آهن در سطح استان می‌باشد در خردادماه سال جاری انجام گردید.

وی خاطرنشان كرد: این پل عظیم دارای سه تیر فلزی باكسی به طول ۵۰ متر و عرض و ارتفاع ۲ متر برای هر كدام بوده كه وزن هر تیر ۶۵ تن است و ارتفاع كوله‌های بتنی آن نیز ۱۳ متر می‌باشد