شناسهٔ خبر: 55021 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نشست کمیسیون عمران مجلس؛

کلیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی تصویب شد

مجلس شورای اسلامی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تصویب کلیات اصلاح قانون نظام مهندسی با استفاده از ظرفیت نظام فنی و اجرایی کشور در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به دستور کار امروز- یکشنبه- کمیسیون عمران مجلس، گفت: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در این جلسه بررسی و با موافقت اعضا کلیات آن تصویب شد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حین بررسی طرح مذکور معاونان وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور نیز حضور داشته اند، ادامه داد: پس از بررسی جزئیات این طرح در کمیته تخصصی کمیسیون، نتیجه نهایی در جلسه کمیسیون عمران مجلس بررسی می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در این جلسه کمیته نظام فنی و اجرایی کمیسیون دو ایده برای اصلاح این طرح مطرح کرد که یکی اصلاح نظام فنی با روال موجود و رفع ایرادات و دیگری اصلاح آن با استفاده از ظرفیت نظام فنی و اجرایی کشور بود.

بدری بیان کرد: بررسی جزییات این طرح با در نظر گرفتن نظرات کارشناسی با هدف از بین بردن دوگانگی ها در حوزه تصمیم گیری و اجرای نظام مهندسی خواهد بود.

وی ادامه داد: با تصویب نهایی طرح مذکور دوگانگی های رخ داده در حوزه تصمیم گیری نظام فنی و اجرایی دولتی و خصوصی مرتفع شده و برداشت های سلیقه ای نیز به حداقل خواهد رسید.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تلاش کمیسیون عمران مجلس، اصلاح قانون نظام مهندسی به نحوی است که نظام فنی و اجرایی کشور به بهترین حالت خود ارتقا یابد.