شناسهٔ خبر: 55022 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:

اهمیت بالای پدافند غیرعامل در بنادر/ ضرورت نگاه لجستیک به مقوله پدافند غیرعامل

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: با اجرای فاز اول توسعه چابهار، تامین تجهیرات آن و اجرای سه فاز توسعه جداگانه، این بندر به نقطه اطمینان و قوت برای کشور تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزرارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در نشست شورای مدیران این سازمان، افزود: توسعه بندر چابهار از نصب اسکله فراتر رفته است. با اجرای فاز اول توسعه چابهار به همراه تامین تجهیرات و اجرای سه فاز توسعه جداگانه، این بندر به نقطه اطمینان و قوت برای کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت مقوله پدافند غیر عامل، اظهار داشت: شاید در شرایط آرامش به مقولات پدافند غیر عامل آنچنان که باید توجه نشود؛ اما در نظر داشته باشید ما کشوری هستیم که در سال ۵۹ دچار غافگیری بزرگ شدیم و آسیب های جبران ناپذیری از جنگ ۸ ساله متحمل شدیم.

سازمان بنادر  و دریانوردی از قول راستاد نوشت: اگر استفاده از اسکله نصب سریع بندر چابهار در آن مقطع فراهم نبود و امکان بهره برداری اولیه از زیرساخت های بندر شهید رجایی را نداشتیم، معلوم نبود که کشور این بحران را چگونه مدیریت می کرد.  

وی با اشاره به طرح مدیریت بحران در بنادر و ضرورت نگاه لجستیک به مساله پدافند غیرعامل، خاطر نشان کرد: بنادر و ستاد باید طرح‌های توسعه‌ای در بنادر را مرتب ارزیابی و ممیزی کنند و نکات مربوط به پدافند غیر عامل را در این طرح ببیند و لحاظ کنند.