شناسهٔ خبر: 55046 - سرویس بنادر و دریانوردی

توسط مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران صورت گرفت؛

پیام تبریك به مناسبت روز جهانی دریانورد

محمد تقی انزان پور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با صدور پیامی فرارسیدن چهارم تیرماه«روز جهانی دریانورد» را به کلیه تلاشگران عرصه دریانوردی تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران،محمد تقی انزان پور در این پیام آورده است:« بر اساس تصمیم کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی ،روز چهارم تیرماه هر سال به‌عنوان "روز دریانورد" تعیین و نامگذاری شد.

انتخاب این روز به پاس قدردانی از زحمات و خدمات دریانوردان و با هدف جلب توجه  بیشتر  آحاد جامعه به نحوه معیشت و دشواری های حرفه ای این قشر از جامعه انجام گرفته است.

در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیون نفر دریانورد در سراسر جهان فعالیت می کنند و با وجود این که با خطرات مختلفی مواجه هستند با ازخودگذشتگی و فداکاری، سخت ترین شرایط را تحمل می کنند تا با به گردش درآوردن چرخه اقتصاد دریایی،خدمات ارزنده ای به جامعه جهانی عرضه نمایند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان سانحه غم انگیز نفتکش سانچی، فرارسیدن «روز جهانی دریانورد» را به کلیه تلاشگران عرصه دریانوردی بویژه همکاران عزیزم در بنادر سراسر کشور و خانواده های محترم آنان صمیمانه تبریک گفته سربلندی و توفیق روزافزون همگان را از درگاه ایزد منان آرزومندم