شناسهٔ خبر: 55097 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

دلگان و شوش گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور/ وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک در شمال شرق، جنوب و جنوب شرق/ آسمان تهران تا پایان هفته آفتابی است

آب و هوا بررسی نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی دمای استان‌های مختلف کشور نشان دهنده این است که فرودگاه اردبیل امروز با دمای ۷ درجه بالای صفر و همچنین بعد از آن ورزقان با ۸ درجه خنک‌ترین ایستگاه‌های کشور بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بررسی نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی دمای استان‌های مختلف کشور نشان دهنده این است که فرودگاه اردبیل امروز با دمای ۷ درجه بالای صفر و همچنین بعد از آن ورزقان با ۸ درجه خنک‌ترین ایستگاه‌های کشور بوده‌اند.

در مقابل دلگان سیستان و بلوچستان بیشینه دمای ۴۸ درجه را تجربه کرد و این دما در شوش در استان خوزستان هم باعث شد تا این دو مرکز گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور باشند.

براساس آخرین تحلیل‌ها و بررسی نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی در قالب مناطق کشور امروز انتظار آسمانی صاف و آفتابی را داشتیم اما طی دو روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود.

این مساله موجب می‌شود که در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، جنوب سمنان و خراسان جنوبی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد بود که این مساله در زابل شدیدتر مشاهده می‌شود. از اینرو توصیه می شود تمهیدات لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

در ادامه در ایلام و خوزستان هم این اتفاق قابل پیش‌بینی بود و در این مناطق هم شاهد خیزش گردوخاک بودیم.

دریای عمان هم براساس همین مساله روز پرمتلاطمی را سپری کرد که بازهم توصیه می‌شود که توصیه‌های ایمنی کاملا رعایت شود.

پایتخت هم آسمانی صاف خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تا آخر هفته شرایط و پدیده خاصی را مشاده نکنیم. کمینه دمای تهران امروز ۲۶ و بیشینه آن هم ۳۷ درجه بود.

جدول پیش‌بینی دمای سه روز آینده استان‌های کشور را اینجا مشاهده می‌کنید.