شناسهٔ خبر: 55108 - سرویس استان‌ها

رودباری مطرح کرد:

تشریح عملکرد راهداری استان همدان در سه ماهه اول سال ۹۷/ خط‌کشی ۸۰۰ کیلومتر از محورهای استان همدان/ ایمن‌سازی ۱۰ پیچ و ۱۲ تقاطع در نقاط پرتصادف

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به خط‌کشی ۸۰۰ کیلومتر از محورهای استان همدان، عملکرد راهداری استان همدان در سه ماهه اول سال ۹۷ را تشریح کرد.

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات این اداره کل در سه‌ماهه اول سال ۹۷ اظهار کرد: در این مدت ۲۵ گشت راهداری با ۷۱ هزار نفر ساعت در طول محورهای استان تردد و بر روند آن در استان نظارت داشته‌اند.

وی با اشاره به خط‌کشی ۸۰۰ کیلومتر از محورهای استان همدان در سه‌ماهه ابتدای سال، تصریح کرد: همچنین سه هزار و ۱۷۰ تابلوی اخطاری و انتظامی، ۸۲۶ مترمربع تابلوی اطلاعاتی و ۳۵۲ شاخه گاردریل تعمیر و نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: در این مدت ۳۹۷ عدد بنر، ۷۱۰ متر نیوجرسی، ۶۰۸ علامت استوانه‌ای و بازتاب ایمنی تهیه و نصب شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۶۰ کیلومتر شیار لرزاننده و ۱۰۰ متر حفاظ ایمنی پل‌ها اجرایی شده که ایمن‌سازی کم‌هزینه ۴۷ عدد دماغه و سرگاردریل نیز صورت گرفته است. 

رودباری در خصوص ایمن‌سازی نقاط پرتصادف گفت: در این راستا ۱۸ دوربرگردان، پارکینگ و سرعتگاه اصلاح و احداث شده همچنین تعمیر، نگهداری، احداث و تعریض ۳۳ دستگاه پل انجام گرفته که ۱۰ مورد پیچ و ۱۲ مورد تقاطع نیز اصلاح شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: ۷۲ هزار و ۲۳۰ مترمکعب در طول ۷۰ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی و ۲۰ مورد ترانشه برداری با مجموع ۲۱ هزار و ۲۳۰ مترمکعب در سه‌ماهه اول سال انجام شده است.

وی در بخش بهسازی و نگهداری رویه‌های آسفالتی به روکش ۵۸.۵ کیلومتر راه شریانی، اصلی، فرعی و روستایی اشاره کرد و گفت: در سه‌ماهه اول سال ۹۷، ۴۴ هزار و ۸۳ متر از طول محورها درزگیری، ۹۴ هزار و ۹۰۰ مترمربع لکه‌گیری، ۱.۴ کیلومتر آسفالت ریگلاژی و ۲ کیلومتر آسفالت شانه راه‌ها انجام شده است.