شناسهٔ خبر: 5512 - سرویس جاده‌ای

دفترچه رانندگان حمل ونقل عمومی با یک تصادف باطل می‌شود

اسکانیا رییس پلیس راهور نیروی انتظامی با تذکر جدی به رانندگان حمل ونقل عمومی تصریح کرد: تخلف از سوی رانندگان حمل ونقل عمومی پذیرفته نیست و چنانچه یک تصادف خسارتی نیز داشته باشند، دفترچه رانندگی آنها باطل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران فزود: رانندگان باید مدارک مورد نیاز از جمله کارت خودرو، گواهینامه، معاینه فنی و بیمه نامه را به همراه داشته و در غیر این صورت در روزهای باقیمانده نسبت به اخذ معاینه فنی و بیمه نامه اقدام کنند.

وی ادامه داد: سامانه ۱۱۰۱۲۰ نیز در ایام نوروز بمنظور دریافت پیامک های انتقادی، تشویقی و اعلام تخلفات احتمالی رانندگان فعال است و در کمترین زمان ممکن به موارد احتمالی رسیدگی می شود.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه طرح نوروزی ترافیکی از ۲۵ اسفند سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۴ ادامه دارد، گفت: بر اساس تجربیات سال های گذشته، پرترددترین و پرتصادف ترین روزهای ۲۹ اسفندماه، اول، هفتم، هشتم، ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه است.

سردار مومنی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر از ماموران راهور در این طرح مشارکت دارند، افزود: در ایام نوروز ۴۱ درصد تصادف ناشی از واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان است و سبقت و سرعت غیرمجاز علت تامه دیگر تصادفات به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنند، تصریح کرد: همچنین باید از سبقت و سرعت غیرمجاز پرهیز شود.

سردار مومنی با بیان اینکه دوربین و گشتی های راهور در ایام نوروز نیز فعال هستند، گفت: دو هزار و ۴۳ گواهینامه رانندگی ضبط و پنج هزار مورد دیگر در آستانه ضبط قرار دارند و چنانچه این دسته از رانندگان تا شش ماه تخلف نکنند، نمرات منفی آنها پاک می شود.