شناسهٔ خبر: 55144 - سرویس جاده‌ای

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل:

رفع گره‌های ترافیکی گیلاوند با احداث کمربندی غربی شهر دماوند/ آغاز عملیات اجرایی بعد از بازنگری مطالعات

سه راه گیلاوند معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از کمربندی دماوند گفت: بزرگراه رودهن- فیروزکوه- قائم‌شهربه عنوان تنها بزرگراه تکمیل شده منتهی به شمال کشور در بعضی نقاط از جمله منطقه گیلاوند واپس‌زدگی ترافیک پیش‌ می‌آید که با احداث این کمربندی مشکلات ترافیک در این بخش از مسیر رفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت‌و‌توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، خیراله خادمی در بازدید از کمربندی دماوند این پروژه را شامل دو رینگ غربی و شرقی دانست و گفت: کمربندی غربی شهر دماوند به طول ۶.۵ کیلومتر  ر دولاین رفت و برگشت طراحی شده که با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجراست.

وی با اشاره به اجرایی شدن مطالعات فاز یک رینگ شرقی اظهار داشت: بازنگری مطالعات برای اجرا شدن بهترین گزینه در حال انجام است که با انتخاب مسیر مناسب، عملیات اجرایی این رینگ آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت این کمربندی درکاهش ترافیک محور رودهن- فیروزکوه-قائم‌شهر خاطرنشان کرد:‌ با تکمیل شدن این پروژه، گره ترافیکی مسیر تهران به فیروزکوه برطرف می‌شود و در کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی شهر دماوند نیز موثر خواهد بود.

خادمی از دیگر مزایای این کمربندی  به قابلیت  اجرایی شدن یک اتصال به شهر مشاء‌ و جاده هراز اشاره کرد و گفت: این اتصال موجب کاهش بار ترافیکی و مشکلات شهر رودهن و جاده هراز می‌شود و در سر ریز ترافیک جاده هراز به این محور حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بزرگراه رودهن- فیروزکوه- قائم‌شهر را مناسب‌ترین مسیر ارتباطی بین مراکز استان‌های تهران، سمنان، مازندران و گلستان معرفی کرد و افزود:‌ این پروژه به دلیل واقع شدن در کریدور شمال- جنوب و اتصال پایتخت به شمال کشور و تنها بزرگراه تکمیل شده منتهی به شمال کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تکمیل راه‌های ارتباطی که بار ترافیک این محور را کاهش می‌‌دهد نیز در دستور کار قرار دارد.