شناسهٔ خبر: 55245 - سرویس استان‌ها

محمد رودباری مطرح کرد:

ایجاد چندین پل ارتباطی با مسافران برای بالا بردن امنیت سفر/ برنامه‌ریزی جهت سفرهایی امن و باکیفیت در محورهای استان همدان

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و مکاتبات انجام شده به دنبال سفرهایی امن و راحت در طرح سفرهای تابستانی بوده تا با کمترین مشکل مسافران از محورهای استان همدان بهره ببرند.

محمد رودباری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص اقدامات این اداره بابت سفرهای تابستانی و اقدامات صورت گرفته درباره این سفرها، اظهار داشت: در این زمینه پیش از شروع سفرهای تابستانی اقدام به انجام مکاتبات با انجمن‌های صنفی و ادارات راهداری شهرستان‌ها و همچنین دفاتر نمایندگی اداره کل داشتیم.

وی افزود: در این مکاتبات پیگیر آخرین وضعیت و آماده‌باش آنها بابت حضور در محل خدمت و استفاده از تمام توان و ناوگان حمل و نقل در جهت سفرهای تابستانی بودیم. در این بین انجام طرح تشکیل تیم‌های مشترک اداره کل و پلیس در جهت کنترل و نظارت جاده‌ای و ایمنی سفر یکی دیگر از اقداماتی بود که در این مدت پیگیر بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه ارتفاء سطح خدمات مسافرین استان و تاکید بر موارد فوق‌‌الذکر گفت: الزام به شرکت‌های مسافری در جهت برخورد شایسته با مسافران و ارائه خدمات قبل از سفر همچون بلیت مکانیزه، اطلاعات سفر، ابلاغ حقوق مسافرین و دیگر موارد و همچنین خدمات در حین سفر مثل توقف جهت انجام فرایض دینی و استراحت بین راه در کنار توزیع تغذیه و آب معدنی از دیگر مواردی بود که در این جلسات به دنبال تحقق آنها در سفرهای تابستانی بودیم.

وی ادامه داد: آراستگی ظاهری متصدیان و رانندگان از دیگر موارد مدنظر ما در خصوص سفرهای تابستانی است که در این زمینه تیم‌های نظارتی با نمایندگان ادارات ذی‌ربط تشکیل شد تا با نظارت بر این موارد از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، نمازخانه‌های بین راهی و پایانه‌های مسافری شاهد ارائه هرچه بهتر خدمات باشیم.

رودباری با بیان اینکه در سفرهای تابستانی از دیگر موارد نظارتی جهت سفرهایی امن و کم خطر ارتباط مستقیم مسافران با اداره کل و دیگر ادارات ذی‌ربط همچون پلیس راه است با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این خصوص گفت: جدا از بالا بردن کیفیت سفرهای تابستانی با اقدامات در نظر گرفته بحث ایمنی سفرها هم از دیگر موارد مهم در این زمینه است. در این زمینه به جز نظارت‌های جاده‌ای توسط دوربین‌های ثبت تخلف و دیگر موارد نظارتی در طول مسیرها موارد دیگری هم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد:  در همین خصوص ثبت شمراه همراه مسافران در بلیت و صورت وضعیت صادره یکی از این موارد است که در انتهای سفر جهت نظرسنجی پیامکی بابت کیفیت سفر استفاده خواهد شد. نصب اتیکت سامانه ۱۱۰۱۲۰ هم از دیگر موارد است تا مسافران درخصوص هرگونه تخلف احتمالی در حین سفر در داخل اتوبوس بتوانند موارد را گزارش دهند. سامانه ۱۴۱ و سامانه شهرراه از دیگر پل‌های ارتباطی مسافران با سازمان، پلیس راه و وزارت راه و شهرسازی است که در این زمینه در نظر گرفته شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان تصریح کرد: ایجاد هماهنگی با پایانه‌های شهرداری و دیگر مسئولان استان در جهت آماده سازی پایانه‌های مسافری، ترمیم و تجهیز و نظافت فضای داخلی و بیرونی پایانه‌های مسافر سطح استان از دیگر اقدامات صورت گرفته درخصوص سفرهای تابستانی است که می‌توانیم به آن‌ها در راستای سفری امن و با کیفیت به این استان اشاره داشت.