شناسهٔ خبر: 55251 - سرویس استان‌ها

پرورشی خرم خبر داد:

لکه‌گیری حدود ۹۵ هزار مترمربع از راه‌های آسفالته استان همدان

حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: در سه‌ماهه نخست امسال ۹۴ هزار و ۹۰۰ مترمربع از راه‌های آسفالته استان لکه‌گیری شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم با اشاره به اینکه این اقدام در محورهای مواصلاتی استان همدان انجام شده است، افزود: به دنبال پایداری هوا و فراهم شدن بستر مناسب عملیات‌ترمیم رویه آسفالتی راه‌های حوزه استحفاظی استان انجام شد.

وی همچنین از روکش راه‌های شریانی و اصلی، فرعی و روستایی جاده‌های استان خبر داد و گفت: در سه‌ماهه نخست امسال ۵۸ و نیم کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان روکش آسفالت شدند.

پرورشی خرم با اشاره به اینکه این اقدام به‌منظور بهسازی و نگهداری رویه‌های آسفالتی انجام می‌شود، اظهار کرد: روکش آسفالت مناسب می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش وقوع تصادفات داشته باشد.

معاون راهداری استان همدان درزگیری در راه‌های آسفالته را از دیگر اقدامات اجرایی این اداره کل بیان کرد و یادآور شد: درزگیری در راه‌های آسفالته به مقدار ۴۴ هزار و ۸۳ متر طول در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

این مسئول آسفالت شانه راه‌ها به میزان ۲ کیلومتر و آسفالت رگلاژی به میزان ۱.۴ کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

پرورشی خرم در ادامه به گشت‌های انجام شده از سوی راهداران این مجموعه اشاره و خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۷۱ هزار نفر ساعت در قالب ۳۵ گشت راهداری در راه‌های ارتباطی استان انجام شد.

وی ادامه داد: راهداران پرتلاش همواره در راستای آماده کردن بستری مناسب برای تردد هرچه ایمن‌تر و با آرامش بیشتر هموطنان هستند.