به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان، علی مدقالچی با بیان اینکه هدف مجموعه حمل و نقل جادهای بهبود خدمات کیفیت در بخش حمل و نقل عمومی است، افزود: مدیران فنی شرکتهای حمل ونقل مسافرو همچنین رانندگان موظف هستند قبل از سفر آماده به کاربودن کلیه تجهیزات ایمنی ناوگان را بررسی نمایند واین اداره کل درصورت مشاهده هرگونه تخلف دراین زمینه به شدت با شرکت خاطی برخورد خواهد کرد.
وی افزود: 37 شرکت حمل ونقل مسافربری داخلی دراستان زنجان فعال هستند و هم اکنون 859 دستگاه انواع وسیله نقلیه عمومی برون شهری از قبیل ناوگان اتوبوسی ویژه، VIP و ناوگان سواری کرایه و مینی بوسی در بخش حمل و نقل مسافر استان فعالیت دارند و آماده ارائه خدمات مطلوب به مسافران تابستانی در مقاصد مختلف درون و برون استانی هستند و هیچگونه کمبودی در این خصوص احساس نمیشود.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جادهای استان زنجان تصریح کرد: با مجتمعهای خدماتی رفاهی که در محورهای استان قرار دارند، جلسات هماهنگی برگزار شده و بهصورت دورهای از آنها همراه با دیگر دستگاههای نظارتی با اولویت سرویسهای بهداشتی و نمازخانهها بازدید میشود.همچنین نظارت بر مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین، ایمنی ناوگان و آموزش رانندگان و متصدیان شرکتهای حملونقل برای کاهش تلفات جادهای و تصادفات دردستورکار قرار دارد.
مدقالچی تاکید کرد: توجه به ضرورت توقف وسایل نقلیه عمومی بینشهری در جایگاههای مناسب بینراهی، حفظ حرمت مسافران در حین سفر و ارائه خدمات مطلوب در داخل اتوبوسها، از مهمترین وظایف فعالان حوزه حمل و نقل مسافری استان زنجان باشد ولازم است همه شرکتهای حمل و نقل مسافربری استان بهویژه شرکتهای اتوبوسرانی، زمان حرکت سرویسها را بهگونهای برنامهریزی کنند که مسافران فرصت اقامه نماز را داشته باشند.
به گفته وی در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تکریم مسافرین، سامانه پیام كوتاه 3000143 آماده دریافت هرگونه شكایات، انتقادات و پیشنهادات مسافرین از نحوه ارائه خدمات بخش مسافری جادهای است.