شناسهٔ خبر: 55260 - سرویس هوایی

مديرکل فرودگاه‎های استان آذربايجان غربی خبر داد:

آمادگی فرودگاه ارومیه برای بر قراری پروازهای حج/ اعزام ۲۹۴۹ نفر از این فرودگاه

 فرودگاه ارومیه مديرکل فرودگاه‎های استان آذربايجان غربی از آمادگی کامل فرودگاه اروميه براي انجام پروازهای حج تمتع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی فرودگاه استان آذربایجان غربی، در جلسه هماهنگی حج تمتع سال ۹۷ ارومیه که با حضور مسئولان تمامی نهادها و ارگان‎های دخیل در عملیات حج به منظور هماهنگی كامل انجام شده بود، مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان غربی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده عملیات رفت حجاج این استان امسال از تاریخ ۸ مرداد ماه تا ۱۱ مرداد ماه طی ۱۰ پرواز  توسط شرکت هواپيمايي سعودی انجام می‌شود.که تعداد ۲۹۴۹ نفر زائر و عوامل پروازی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه ارومیه  برای اعزام و پذیرش حاجيان تجهيزات و تسهيلات لازم را دیده است، گفت: مسافران حج تمتع سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۶۶۵ زائر بود که امسال رشد ۱۱ درصدی خواهد داشت.

پرهیزکار گفت: طبق سنوات گذشته برنامه ریزی های اداره کل فرودگاه های استان از چند ماه قبل برای انجام هرچه بهتر پروازهای حج آغاز شده است و در همین راستا فلایت چک دستگاههای کمک ناوبری و چک سیستم های بازرسی را زودتر از موعود مقرر انجام داده ایم و همه سیستم های فرودگاه کاملا عملیاتی هستند.

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان غربی در ادامه خدمت به حجاج را از توفیقات الهی برشمرد و با اشاره به اهمیت پروازهای حج تمتع و نگاه ویژه به این موضوع و تلاش همکاران جهت ارائه خدمات مطلوب به زائران بیت الله الحرام، گفت: امسال نیز تلاش خواهیم کرد با انجام به موقع پروازهای حج تمتع و خدمت‎رسانی بهتر مشكلی در ورود و خروج پروازها و اعزام زائرین عزیز نباشیم.

مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان غربی در مورد اقدامات انجام شده برای میزبانی از زائران خانه خدا گفت: تهیه چرخ دستی های جدید، حضور راهنمای زائران در سالن های ترمینال، ایجاد صفحه جدید مخصوص عملیات حج تمتع در وب سایت اداره کل که در آن تمامی اطلاعات مربوط به پروازها و ورود و خروج زائران موجود است، از جمله این اقدامات محسوب می شود.