شناسهٔ خبر: 55261 - سرویس هوایی

مديرکل فرودگاه‌های استان يزد خبر داد

کاهش تاخیر‌ها در اولویت فرودگاه یزد است

فرودگاه یزد مديرکل فرودگاه‌های استان يزد با بيان اينکه در يک سال اخير شاهد برطرف شدن تاخيرهای نامعقول و طولانی در فرودگاه يزد شده ايم، از برنامه ريزی برای کاهش تاخيرهای پروازهای اين فرودگاه در سال جاری به ميزان کمتر از متوسط کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، عباس محمدی با اعلام این خبر عنوان كرد: در یك سال اخیر توانستیم زمان تاخیرهای پرواز را تا سطح زیادی كاهش دهیم و از موارد ۲۴ تا ۴۸ ساعته نامعقول به ۴۹ دقیقه متوسط كشور برسانیم. امسال نیز اولویت برنامههای ما كاهش هرچه بیشتر تاخیرهای پروازی است.

مدیركل فرودگاههای استان یزد افزود: همچنین اطلاعرسانی درباره تاخیر پروازها و رعایت منشور حقوق مسافر در این حوزه را با رایزنی شركتهای هواپیمایی را دنبال می كنیم.

وی با بیان اینكه در یك سال اخیر تعداد پروازهای فرودگاه یزد ۱۳ درصد افزایش یافته است، گفت: اكنون از فرودگاه یزد به مقاصد بندرعباس، عسلویه، اهواز، مشهد و تهران پرواز دایمی و به شیراز و زاهدان نیز پروازهای موردی داریم.

محمدی افزود: تابستان امسال پیش بینی میشود پروازهای فرودگاه یزد به عتبات عالیات به طور محسوس افزایش یابد و ۲۷۰۰ زائر را اعزام كنیم.

وی همچنین از رایزنی برای برقراری پروازهای خارجی فرودگاه یزد به مقاصد امارات و تركیه خبر داد و گفت: البته در این حوزه با مشكلاتی از جمله نوسانات ارزی مواجه شده ایم كه امیدواریم به زودی برطرف شود.