شناسهٔ خبر: 55275 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار و معاون وزیر راه و شهرسازی در استان گیلان صورت گرفت؛

بازدید از بیمارستان‌های در دست احداث لاهیجان و لنگرود

ساختمان استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان های در دست احداث لاهیجان و لنگرود بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی گیلان، مصطفی سالاری استاندار گیلان و علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه طی سفری دوروزه به گیلان و با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه های نیمه تمام بیمارستانی، از بیمارستانهای در دست ساخت لاهیجان ولنگرود بازدید بعمل آوردند.

وی درابتدا از مراحل اجرایی احداث بیمارستان لنگرود بازدید کرد وگفت: بیمارستان۹۶ تختخوابی شهرستان لنگرود در زمینی به مساحت ۴۵هزارو۲۶۰ متر مربع با زیر بنای ۱۲هزار و ۳۳۸متر مربع در۳ طبقه روی کرسی و با ظرفیت کلی ۱۳۷ تخت، از سال ۸۹ آغاز شده ودرحال حاضر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۴ درصد در حال تکمیل است.

معاون وزیر ومدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی وعمومی كشور افزود:مصوب اولیه این پروژه ۹۶ تخت بودکه در طی دوران ساخت براساس نیاز شهرستان به ۱۳۷ تخت افزایش یافت و با بهره برداری از آن نیازهای تخصصی شهرستان را تا سالیان سال تامین خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود : همچنین بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی لاهیجان که در زمینی به مساحت ۱۸۳۶۵ متر مربع و با زیربنای ۱۷۵۰۱ مترمربع در چهار طبقه روی کرسی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل نهایی آن در حال اجراست ، دارای بخش هایی همچون اورژانس ، بخش بستری مردان و زنان ، اتاق های عمل ، جراحی عمومی ، آزمایشگاه ، مرکز رایانه عمومی ، رادیولوژی، نمازخانه ، ccu ، ICU، LDR ، CSR ، دیالیز و... است.

وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه های بیمارستان لنگرود ۱۵۰.۰۰۰ میلیون ریال و بیمارستان لاهیجان ۴۰.۰۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

گقتنی است معاون وزیر ومدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی وعمومی كشور در دومین روز از سفر کاری خود به گیلان فردا از بیمارستانهای در دست احداث تالش و رشت هم بازدید بعمل خواهد آورد.