شناسهٔ خبر: 55304 - سرویس استان‌ها

مدیر مسكن وساختمان اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان:

تحویل اراضی مسكن مهر ۵۷ شهر به شهرداری‌ها

ایمان طاهر ایمان طاهر اقدامات انجام شده در حوزه مسكن و ساختمان اداره كل راه وشهرسازی استان را طی چند سال اخیر تشریح نمود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان، از برنامه ۱۵۰ هزار واحد مسكونی دارای متقاضی مسكن مهر شهری تاكنون بالغ بر ۱۴۶ هزار واحد به مرحله افتتاح رسیده كه از این میزان افتتاح،۵۰ درصد واحدها در دولت تدبیر وامید به سرانجام رسیده است.

مدیر مسكن وساختمان این اداره كل از جمله اقدامات انجام شده در این بخش و به عنوان ابداع شیوه جدید در كشور را آماده سازی و تحویل سایتهای مسكن مهر به شهرداری ها عنوان كرد و گفت:  از ۶۸ شهر دارای پروژه مسكن مهر تاكنون اراضی ۵۷ شهر با ظرفیت ۴۷۶ هكتار با پرداخت ۹۵ میلیارد یارانه و تحویل حدود ۶۰۰۰ تن قیر یارانه ای و نیز تهاتر زمین با ارزش ۱۶۶ میلیارد ریال تحویل شهرداری های استان گردیده است.

ایمان طاهر افزود: این اداره كل همچنین در قالب پروژه های مسكونی،تجاری و اداری در سطح استان، در شهرهای گلپایگان،نائین، زرین شهر،شاهین شهر به منظور احداث حدود ۱۴۰۰ واحد به ارزش سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد ریال در دست اجرا دارد همچنین با توجه به سیاستهای دولت در شروع باز آفرینی و مسكن درشهر اصفهان، محله همت آباد اولین پروژه ای است كه با تعداد ۱۷۰ واحد مسكونی و ۳۰ واحد تجاری با ارزش سرمایه گذاری ۶۹۵ میلیارد ریال در دست اجرا می باشد.

در خصوص آماده سازی نیز تعداد ۷ پروژه در شهرهای سده لنجان، تیران ،نائین ، آران و بیدگل، دهاقان، خمینی شهر و دولت آباد با مساحتی بالغ بر۸۱  هكتار  با سرمایه سازمان در دست اجرا بوده كه پروژه های آماده سازی شهرهای خمینی شهر ، دولت آباد و آران و بیدگل تكمیل گردیده است.

وی اظهار داشت: در این زمینه ۵ پروژه آماده سازی مربوط به سنوات گذشته از جمله آماده سازی ۳۹۸ هكتاری منظریه خمینی شهر، ۲۴ هكتاری فریدون شهر ، ۵۰ هكتاری امیرآبادنجف آباد، ۶ هكتاری دهق و ۱۲۰هكتاری آران و بیدگل تعیین تكلیف و تحویل شده است.

طاهر در خصوص تامین مسكن خانوارهای دو معلول گفت: در راستای تامین مسكن خانوارهای دو معلول تا كنون تعداد ۳۱۰ واحد در قالب زمین و واحد های ساخته شده در شهرهای بالای ۲۵۰۰۰ نفر واگذار گردیده كه از این مقدار تعداد ۲۵۸ قطعه زمین به خیرین مسكن ساز جهت احداث واحد مسكونی تحویل شده است و تعداد ۵۲ واحد ساخته شده نیز به متقاضیان تخصیص یافته است .همچنین در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر و شهرهای جدید، تعداد ۳۹۴ واحد واگذار گردیده كه مجموعا، تاكنون تعداد ۷۰۴ واحد به خانوارهای دارای دو معلول در سطح استان تخصیص داده شده است.

وی در پایان درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه نظام مهندسی و مقررات ملی این اداره كل بیان داشت:  در بخش نظام مهندسی و مقررات ملی نیز با برگزاری ۵ آزمون نظام مهندسی ، ۷۶ هزارو ۴۵۴  نفر در این آزمون ها شركت نموده و پروانه های ۷۰۴۹ نفر صادر، ۱۴۲۰۰ نفر تمدید و ۵۳۳۲ نفر ارتقاء یافته و ۶۳ آزمایشگاه نیز ایجاد گردیده است.