شناسهٔ خبر: 55336 - سرویس هوایی

يك مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران مطرح كرد:

توجه فرودگاه‌ها به حقوق شهروندی با اتکا به شاخص‌های ACI

بهمن باقری رئيس کارگروه حقوق شهروندی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران با بيان اينکه در بازه زمانی شش ماهه حدود ۴۰ درصد برنامه‌های منشور حقوق شهروندی شرکت عملياتی شده است از انجام طرح ها و برنامه های حقوق شهروندی بر مبنای شاخص‌های استاندارد بين المللی ACI خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، بهمن باقری، مدیر نظارت بر كیفیت خدمات فرودگاهی كشور و رئیس كارگروه حقوق شهروندی، عنوان كرد: منشور حقوق شهروندی دارای آیتم های گسترده ای است كه بخشی از آن با برنامه های ASQ  (ارتقای كیفیت خدمات فرودگاهی ) منطبق است. به عبارت دیگر هرچه كیفیت خدمت رسانی به مسافران در فرودگاه ها در حوزه های مختلف از جمله فراهم كردن تسهیلات رفاهی، بهداشت محیط و شیوه اطلاع رسانی بهبود یابد رضایتمندی مسافران افزایش می یابد و در راستای تحقق اهداف حقوق شهروندی و تكریم ارباب رجوع (مسافران) فعالیت كرده ایم.

رئیس كارگروه حقوق شهروندی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینكه از سه سال پیش اجرای مصادیق و شاخص های حقوق شهروندی در شركت شروع شده است، گفت: از زمان ابلاغ بخشنامه ریاست جمهوری تطبیق اقدامات انجام شده در شركت با منشور حقوق شهروندی ابلاغی را آغاز كرده ایم و در كمتر از شش ماه ۴۰ درصد اهداف محقق شده است.

وی تصریح كرد: تمام اقدامات انجام شده در شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه حقوق شهروندی بر مبنای شاخص های استاندارد جهانی ACI است كه معیاری برای سنجش كیفیت خدمات فرودگاه ها و تكریم مسافران به شمار می رود.

باقری با بیان اینكه میز خدمت محلی برای پاسخ به پرسش های مسافران در حوزه های مختلف است كه رضایتمندی ارباب رجوع از خدمت رسانی فرودگاه را افزایش می دهد،  افزود: تجربه راه اندازی میز خدمت در دو فرودگاه مهرآباد و مشهد موفقیت آمیز بوده و به زودی این طرح را در فرودگاه های اصفهان، شیراز و تبریز عملیاتی می كنیم.

وی افزود: هر سال در ایام حج و نوروز نیز كه با حجم بالای مسافران و پروازها مواجه هستیم، میزهای خدمت موقت را راه اندازی می كنیم كه با استقبال خوبی همراه هستند. دراین میزهای خدمت از راهنمایان مسافر استفاده می شود كه تا پایان هفته جاری دستورالعمل استفاده از لباس متحدالشكل برای نیروی انسانی این بخش را ابلاغ می كنیم. هدف از طراحی لباس متحدالشكل یكسان سازی و وحدت رویه است كه شناسایی راهنمایان را تسهیل می كند و آرامش ذهنی بیشتر را برای مسافران به دنبال دارد.

باقری گفت: در راستای تحقق حقوق شهروندی مطالعات راه اندازی پنل نظرسنجی آنلاین از مسافران را در فرودگاه مهرآباد انجام داده ایم كه به زودی فعالیت آزمایشی خود را آغاز می كند و سپس به تدریج  در سایر فرودگاه ها عملیاتی خواهد شد.