شناسهٔ خبر: 55424 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو هیأت مدیره بانک مسکن اعلام کرد:

حمایت بانک مسکن از ساخت واحدهای ۱۰۰ متری/ سود تسهیلات ساخت برای سازندگان حرفه‌ای یک درصد کمتر از نرخ مصوب

نادر قاسمی عضو هیات مدیره بانک مسکن، گفت: حمایت از دهک‌های میان‌درآمدی جامعه ، ارتقاء کیفیت ساخت ‌و ساز و کاهش مصرف انرژی، و همچنین حمایت از فعالان و سازندگان حرفه‌ای بخش مسکن از جمله اهداف تغییر سیاست‌های پرداخت تسهیلات بانک مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نادر قاسمی عضو هیأت مدیره بانک مسکن، در گفت و گو با صدای جمهوری اسلامی، ضمن بیان این مطلب، افزود: یکی از اولویت‌های بانک، تامین واحدهای میان متراژ، با رعایت الگوی مصرف و اقساط در استطاعت مصرف کننده است. به این معنی که قبلا تسهیلاتی را به واحدهای ۱۵۰، ۱۶۰و ۱۸۰ متری پرداخت می‌کردیم ولی در حال حاضر و با توجه به اینکه گروه های هدف بانک، دهک های ۴ تا ۷ جامعه هستند و در واقع اقشار میان درآمدی محسوب می‌شوند، بانک از ساخت واحد های ۱۰۰ متری حمایت خواهد کرد و این سیاست به منظور نزدیک کردن عرضه و تقاضا در پیش گرفته شده است.

این عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن، ادامه داد: یکی دیگر از اولویت های بانک مسکن که در سیاست های اعتباری سال جاری پیش‌بینی کرده‌ایم، این است که واحدها در جایی ساخته شوند که برای آن‌ها متقاضی وجود داشته باشد. بر اساس آمار موجود، بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد آماده تحویل در کشور وجود دارد که خریداری برای آن وجود ندارد و البته از طرف دیگر نزدیک به ۳ میلیون متقاضی وجود دارد که منتظر خریداری واحد هستند. بنابراین می‌توان گفت، واحدها در جایی ساخته می‌شوند که خریداری ندارند.

قاسمی به اولویت بعدی بانک مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: اولویت بعدی ما، حمایت از فعالان و سازندگان حرفه‌ای بخش مسکن است. به این نحو که، در سال جاری به کسانی تسهیلات می‌دهیم که انبوه ساز و صلاحیت حرفه‌ای انبوه‌سازی و همچنین دارای پروانه انبوه‌سازی باشند و البته بعد از ساخت تا ۵ سال گارانتی کیفیت به خریداران ارایه دهند.

وی در پایان گفت: علاوه بر موارد ذکر شده به منظور تشویق سازندگان حرفه‌ای، نرخ سود تسهیلات ساخت برای این سازندگان یک درصد کمتر از نرخ مصوب محاسبه خواهد شد.