شناسهٔ خبر: 55446 - سرویس بنادر و دریانوردی

گرایلو خبر داد:

رشد ۵۳ درصدی نظارت بر مراکز و مؤسسات آموزشی دریانوردی استان مازندران در سال جاری

ابوطالب گرایلو معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۵۳ درصدی نظارت بر مراکز و مؤسسات آموزشی دریانوردی فعال در استان در سه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، ابوطالب گرایلو با اعلام این مطلب افزود: در راستای سیاست‌های کلان سازمان مبنی بر تمرکززدایی فرایندهای آزمون و اسناد دریانوردان و همچنین ارتقاء سطح کیفی آموزش دریانوردان، نظارت بر حسن اجرای دوره‌های آموزش دریانوردی توسط مراکز و مؤسسات آموزشی تحت نظارت اداره کل در سه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵۳ درصدی روبرو بوده است.

 وی با اشاره به حوادث دریایی اخیر، کسب مهارت‌های لازم در شرایط اضطرار با تکیه بر آموزش‌های تخصصی دریایی را از شروط لازم برای یک دریانورد برشمردند.

گرایلو با اشاره به‌ضرورت توسعه کمی و کیفی فرآیندهای اجرایی تعریف‌شده در راستای طرح تکریم ارباب‌رجوع در بخش آزمون و اسناد دریانوردان، خاطرنشان کرد: در این مدت، تعداد آزمون‌های برگزارشده بر اساس شاخص نفر آزمون، با رشد ۲۶ درصدی و صدور گواهینامه‌های دریانوردی و سلامت پزشکی نیز با رشد ۴۶ درصدی روبرو بوده است.