شناسهٔ خبر: 55455 - سرویس استان‌ها

با توجه به فراهم بودن امکانات و رونق تجارت دریایی فراهم شد؛

رونق صادرات دام زنده از بندرلنگه به قطر

بندر لنگه مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از صادرات دومین محموله دام زنده از طریق این بندر به مقصد بندر الرویس کشور قطر خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "قاسم عسکری نسب" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به فراهم بودن امکانات لازم در بندر لنگه و رونق تجارت دریایی، ۳۰۰ رأس گوسفند به مقصد بندر الرویس کشور قطر بارگیری و صادر شد.

وی افزود: صادرات این محموله دام زنده با هماهنگی و همکاری نهادها و ارگان های ذیربط توسط ۲ فروند لنج باری در تیر ماه جاری انجام شد.

عسکری نسب با بیان اینکه اداره بنادر و دریانوردی لنگه محور اصلی توسعه این شهرستان محسوب می‌شود، گفت: منطقه غرب هرمزگان با وجود پتانسیل بالقوه نوار ساحلی طولانی و مسیرهای متنوع دریایی و نزدیکی با بنادر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، از پتانسیل های بالایی در زمینه فعالیت های تجاری و مسافری برخوردار است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه یاد آور شد: نخستین محموله دام زنده در اوایل خرداد ماه امسال با صادرات دو هزار و۲۰۰ رأس دام زنده به ارزش ۵۵۰هزار دلار انجام شد.

شایان ذکر است، مرکز بنادر غرب هرمزگان با مدیریت بر هفت بندر تجاری، مسافری و نظارت بر ۵۷۵ کیلومتر نوار ساحلی، از جمله بنادر با سابقه و پیشرو در زمینه تجارت کالا و جابجایی مسافر با کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و دومین مرکز مهم تجارت دریایی استان هرمزگان بعد از بندرعباس محسوب می‌شود که در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس واقع شده است.