شناسهٔ خبر: 55491 - سرویس هوایی

محمدرضا عارف:

نباید موضوع توسعه فرودگاه امام(ره) به بحث سیاسی تبدیل شود/ حمایت قاطع مجلس از ساماندهی باراندازهای اطراف تهران و ایجاد شهرسایبری/ پیشنهادات شهر فرودگاهی امام با توجیه مناسب قابل انجام است

نشست رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اعلام این مطلب كه ۲ پیشنهاد شهر فرودگاهی در رابطه با راه‌اندازی منطقه لجستیك برای ساماندهی باراندازهای پراكنده شهر تهران و همچنین ایجاد شهر سایبری قابل توجه است، از حمایت مجلس از اجرای ۲ پیشنهاد فوق خبر داد و گفت: نباید موضوع توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) تبدیل به مسئله سیاسی نشوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان استان تهران و شورای شهر تهران با حضور عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری و اعضای هیات مدیره شركت شهر فرودگاهی امام خمینی به ارائه نكاتی در رابطه با راه‌اندازی منطقه لجستیك شهر فرودگاهی امام خمینی به منظور ساماندهی باراندازهای پراكنده شهر تهران و همچنین شهر سایبری پرداخت.

عارف گفت: امیدواریم این برنامه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با بهترین شیوه و در كمترین زمان به سرانجام برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با تاكید براینكه پیشنهادات شركت شهر فرودگاهی امام خمینی با توجیه مناسب قابل انجام است گفت: ما تجربه قانونی شدن جلوگیری از توسعه فرودگاه‌ها را در مجلس هفتم داریم. به همین دلیل باید تلاش كنیم تا پیشنهادات مناسب در جهت توسعه فرودگاه تبدیل به مسائل سیاسی نشوند.

نماینده مردم تهران همچنین اعلام كرد: اگرچه دستیابی به ۱۱۰ میلیون مسافر در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در پروسه ۲۵ ساله آرمانی به نظر می‌رسد اما امیدواریم با دستیابی به ۳۰ میلیون مسافر در فرودگاه امام بتوانیم به بخشی از اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی همچنین گفت: بحث مهندسی لجستیك بحث جدی است و خواهشم این است كه با نگاه سنتی به آن نپردازیم.

این مقام مسئول شاخه گروه مهندسی را در مباحث لجستیك به عنوان مزیتی برای كشور برشمرد و گفت: در ایجاد شهر سایبری در فرودگاه امام باید دیدگاه نو را در نظر داشته باشیم و تلاش كنیم تا به انقلاب چهارم صنعتی در كشور برسیم.

عارف در پایان با اشاره به اینكه در منطقه رقبای جدی وجود دارد گفت: امیدواریم با راه‌اندازی منطقه لجستیك شهر فرودگاهی امام خمینی به هاب لجستیكی در منطقه تبدیل شویم.