شناسهٔ خبر: 55535 - سرویس استان‌ها

ضامن خبر داد:

اتمام روکش آسفالت گرم محور اسفدن- افین به طول ۶ کیلومتر

آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زیرکوه، از اتمام عملیات روکش آسفالت گرم در محور اسفدن- افین به طول ۶ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، حسین ضامن از اتمام عملیات روکش آسفالت گرم در محور اسفدن– افین به طول ۶ کیلومتر خبر داد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زیرکوه، افزود: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی شهرستان و به‌منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، روکش آسفالت محور اسفدن– افین به طول ۶ کیلومتر به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: این پروژه به صورت پیمانی و در مدت زمان ۲ ماه از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری اجرایی گردید که برای اجرای این عملیات ۶ میلیارد ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زیرکوه، اظهار کرد: از اولویت‌های مهم این اداره، ارتقاء وضعیت شبکه راه‌های مواصلاتی شهرستان است که این امر نیازمند روکش آسفالت است که با توجه به ترانزیتی بودن و ترافیک بالای این محور، باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح آسفالت شده که نیاز به روکش دارد و با اجرای این‌گونه عملیات افزایش طول عمر جاده را خواهیم داشت.

ضامن ادامه داد: طول محور ۵۵ کیلومتر است که ۳ کیلومتر ادامه این مسیر حدفاصل اسفدن – افین با اعتبار ۲۰۰/۵ میلیارد ریال درخرداد ماه سال جاری آسفالت و به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: رسیدگی مناسب به راه‌های اصلی و فرعی و روستایی بخش مرکزی را نیازمند اعتبارات استانی بیشتر عنوان نمود که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محورهای حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌نماید.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زیرکوه، در خصوص پروژه‌های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زیرکوه، عنوان کرد: پروژه ایمن‌سازی محور حاجی‌آباد اسفدن–افین ازجمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان زیرکوه، خواهد بود که در سال جاری عملیاتی و اجرایی خواهد گردید.

ضامن در پایان متذکر شد: شهرستان زیرکوه دارای بیش از ۸۰۰ کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به‌تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه‌های آسفالتی محورها و نیز اولویت‌بندی آن‌ها نسبت به انجام روکش راه‌های حوزه استحفاظی اقدام می‌گردد.