شناسهٔ خبر: 55605 - سرویس استان‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

تخلیه و بارگیری كانتینر در بندر شهید رجایی از۵۶۰ هزار TEU گذشت/ افزایش ۱۲درصدی کانتینرهای صادراتی

بندر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی بالغ بر ۵۶۷ هزار TEU كانتینر طی سه ماهه اخیر در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال ۹۷ تا آغاز تیر ماه جاری، اظهار داشت: در این دوره زمانی ۳ ماهه، در مجموع ۵۶۷ هزار و ۴۲۱ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع ۴۱۸ هزار و ۵۰۴ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی این مدت، بیش از ۱۰۳ هزار TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .

عفیفی پور اضافه کرد: طی سه ماهه گذشته، رقمی بالغ بر ۵۶ هزار TEU كانتینر در بندر شهیدرجایی ترانشیپ شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی بالغ بر ۱۰۵ هزار TEU کانتینر صادراتی با رشد ۱۲.۵ درصدی و ۱۴۶ هزار TEU کانتینر وارداتی با كاهش ۱۹.۴ درصدی در این بخش طی ۳ ماهه نخست سال جاری، خبر داد.

وی در پایان یادآور شد: بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

واحد اطلاعات و اخبار