شناسهٔ خبر: 55624 - سرویس استان‌ها

فرمانده پلیس راه کشور درسومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل استان؛

استراحتگاه های بین راهی، راهکاری برای کاهش تصادفات در خراسان جنوبی

جلسه فرمانده پلیس راه کشور درسومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل خراسان جنوبی در سالجاری گفت: وجود استراحتگاه ها می تواند باعث کاهش حوادث جاده ای استان شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی رسانی راه وشهرسازی خراسان جنوبی، فرمانده پلیس راه کشور درسومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل خراسان جنوبی در سالجاری گفت: وجود استراحتگاه ها می تواند باعث کاهش حوادث جاده ای استان شود.

سردار حمیدی افزود: طرح استراحتگاه های کم هزینه یکی از راه هایی است که در سایر استان های کشور در حال اجراست و در استان خراسان جنوبی ارتقائ مجتمع های موجود  و راه اندازی استراحتگاه های کم هزینه می تواند  به عنوان یک راهکار برای کاهش تصادفات واژگونی مورد استفاده قرار گیرد.وی گفت: ۶۰ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری  ورودی شهرها رخ می دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان  هم دراین جلسه گفت: طول راه های مورد نیاز استان برای رسیدن به میانگین کشوری ۱۴۵ کیلومتر آزاد راه،۳۷۷  کیلومتر باند دوم و ۴۵۱ کیلومتر راه اصلی است.مهندس مهدی جعفری افزود: دو کریدور از ۱۰ کریدور مهم کشور در استان خراسان جنوبی واقع شده از جمله کریدورهای چابهار- بیرجند- مشهد که ۴۲۱ کیلومتر آن در خراسان جنوبی است .وی گفت: تاکنون ۱۷۲ کیلومتر معادل ۴۰ درصد از این مسیر به بهره برداری رسیده و ۲۸ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

به گفته وی،  استان خراسان جنوبی تنها دارای ۴۷۷ کیلومتر باند دوم  است که معادل  ۱۱  درصد طول راههای اصلی خراسان جنوبی است ودر حال حاضر نیز ۹۴ کیلومتر از باندهای دوم استان آماده آسفالت است.جعفری گفت: محور بیرجند – قاین- بیرجند در حوزه استان ۱۷۰ کیلومتر است که ۱۱۲ کیلومتر از باند دوم این محور ساخته شده  و ۵۸ کیلومتر آن در دست اجرا است.