شناسهٔ خبر: 55635 - سرویس مسکن و شهرسازی

سید مهدی هدایت خبر داد:

افتتاح خط جديد انتقال آب شرب شهر جدید هشتگرد/ محور ۳۵ کیلومتری هشتگرد- طالقان زیر بار ترافیک می‌رود/ آغاز ساخت واحدهای مسکونی با الگوی جدید

سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از افتتاح تصفیه‌خانه و خط انتقال آب شرب هشتگرد طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مجموعه مدیریتی شهرستان هشتگرد و استان البرز با افتتاح تصفیه‌خانه و خط جدید انتقال آب شرب شهری تا ۱۵ مردادماه سال جاری نزدیک به ۲۰۰ لیتر آب در ثانيه به شبکه آب شهری هشتگرد وارد شده که بخش عمده‌ای از مشکلات شهروندان این منطقه را رفع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد طی نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، بیان کرد: تکمیل پروژه متروی هشتگرد یکی از مهم‌ترین مباحث در دست اجرای هشتگرد به شمار می‌رود که قطعاً در صورت اتمام به توسعه شهر جدید هشتگرد و حتی منطقه شهری البرز کمک خواهد کرد.

هدایت اتمام و افتتاح متروی هشتگرد را مشروط به تأمین منابع موردنیاز از سوی دولت دانش و گفت: خوشحالیم که طی جلسات اخیر برگزار شده با حضور دکتر نوبخت دستور ویژه‌ای برای تأمین اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی این پروژه اخذ کرده‌ایم که امید است به‌محض تخصیص مابقی عملیات اجرایی این طرح به پایان برسد.

وی با بیان اینکه به‌ محض تخصیص اعتبار مذکور روزشمار افتتاح پروژه مترو در ورودی شهر هشتگرد نصب خواهد شد، گفت: با کمک حمایت‌های انجام‌گرفته عملیات روسازی و ریل‌سازی مسیر و همچنین پروژه ایستگاه مترو تا پایان شهریورماه تکمیل و اعتبار درخواستی در جهت تکمیل برق بالاسری و سیگنالینگ مترو استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه از افتتاح تصفیه‌خانه و خط انتقال آب شرب هشتگرد طی روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد: با کمک پیگیری‌های تمام افراد در مجموعه مدیریتی شهرستان هشتگرد و استان البرز پروژه‌های تصفیه‌خانه و خط انتقال آب روز پنج‌شنبه هفته گذشته افتتاح شده و ۵۰ لیتر آب در ثانيه وارد شبکه شهری شد که خوشبختانه ۱۵۰ لیتر (در ثانيه)  دیگر نیز تا ۲۰ روز آینده وارد این شبکه خواهد شد كه در این صورت می‌توانیم بگوییم تا نیمه مردادماه سال جاری نزدیک به ۲۰۰ لیتر  آب در ثانيه وارد شبکه آب شرب شهری شده و مشکلات بسیاری از شهروندان این منطقه را رفع خواهد کرد.

هدایت از افتتاح مسیر ۳۵ کیلومتری هشتگرد به طالقان تا پایان امسال خبر داد و گفت: این پروژه نیز به همت پیگیری‌های مجموعه مدیریتی شهرستان هشتگرد تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک رفته و افتتاح می‌شود.

وی محور هشتگرد به طالقان را به دلیل اتصال به اتوبان تهران- قزوین یکی از مهم‌ترین راه‌های کشور اعلام کرد و افزود: این محور ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر از مسیر مذکور را نسبت به محور قبلی کوتاه‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد خاطرنشان کرد: ساخت واحدهای مسکونی جدید با مدل‌ها و الگوهای نوین در شهرهای جدید یکی دیگر از برنامه‌های اصلی شرکت عمران در شهرهای جدید سطح کشور است که سهم هشتگرد از این برنامه ساخت ۲۷۰۰ واحد از شهریورماه سال جاری خواهد بود.

به گفته وی، آماده‌سازی بخشی از اراضی شهرهای جدید برای واگذاری جهت ساخت مساکن ارزان‌ قیمت و باکیفیت نیز قسمت دیگری از این برنامه به شمار می‌رود.

هدایت در خصوص تعیین تکلیف ۱۰ هزار واحد فاقد متقاضی شهر جدید هشتگرد نیز بیان کرد: در حال حاضر بسته پیشنهادی مبنی بر واگذاری پروژه ساخت این واحدها به سازندگان به مجمع شرکت عمران شهرهای جدید ارسال و مصوب شده است تا واحدهای مذکور که عموماً به دلیل نبود آب فاقد متقاضی باقی مانده‌اند با حمایت‌های شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن مجدداً در روند عملیات اجرایی قرار گیرند.

این مقام مسئول تأکید کرد: طبق این بسته پیشنهادی واگذاری واحدهای مذکور خارج از چارچوب پروژه مسکن مهر خواهد بود که به‌صورت خود مالک و باکیفیت بهتر به پایان خواهد رسید.

وی در تشریح بسته پیشنهادی اعلام‌شده گفت: در این راستا اراضی پروژه‌های فاقد متقاضی با ۳۰ درصد قیمت کارشناسی شده در مرحله اول به سازندگان واگذارشده که پس از گذشت یک سال مدت تنفس مابقی قیمت طی اقساط ۴۸ ماهه از آن‌ها گرفته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد همچنین اعلام کرد: شرکت عمران در کمک به شهرداری شهرستان هشتگرد در جهت بهتر شدن هر چه بیشتر فضای شهری و معابر حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش ارائه کرده است که شهروندان می‌توانند نتایج آن را در سطح شهر مشاهده کنند.

وی با تأکید بر اهمیت بحث حمایت از سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهرهای جدید بیان کرد: اواخر مردادماه سال جاری همایش ملی سرمایه‌گذاری در هشتگرد برگزار خواهد شد و بسته‌های خوب پیشنهادی با همکاری شهرداری شهرستان در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد و امیدوار هستیم به سرانجام خوبی برسد.

هدایت از برنامه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برای مشخص کردن حریم شهر جدید با دو پهنه صنعتی و گردشگری خبر داد و گفت: شهر جدید هشتگرد دارای ۱۵۰ هکتار پهنه صنعتی و ۵۰۰ هکتار حریم گردشگری بوده که تلاش دارد با ورود صنایع پاک به این منطقه در جهت سکونت پایدار در منطقه اقداماتی را انجام دهد.

وی در پایان رویکرد مجموعه شهرهای جدید را رویکردی کمی به کیفی اعلام کرد و گفت: شهرهای جدید همواره تلاش دارد تا در ارتقای کیفیت محیط شهری، انسان‌محوری، هوشمند سازی شهرها، سازگاری با محیط‌ زیست، ساخت شهرهای خلاق و پیاده محور گام بردارد که شهر جدید هشتگرد هم‌اکنون نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان پروژه آماده‌سازی در این راستا تعریف کرده است.