شناسهٔ خبر: 55652 - سرویس استان‌ها

مطاعی خبر داد:

ارتقای ایمنی جاده‌های مواصلاتی پارس‌آباد و بیله سوار

بازدید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: طرح در دست اجرای چهار بانده کردن مسیر پارس‌آباد - سربند ازجمله طرح‌های مهم ملی است که با شتاب بیشتری در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، حیدر مطاعی در بازدید از جاده‌های فرعی و اصلی پارس‌آباد افزود: کار نگهداری از راه‌های ارتباطی روستایی از حدود یک سال قبل به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور واگذار شده است.

وی با تاکید بر ادامه عملیات بهسازی و آسفالت راه فرعی محمودآباد طالقانی – عنبرلو تازه کند و ضرورت تعریض پل عنبرلو گفت: هم‌اکنون طرح‌های نیمه‌تمام زیادی در مجموعه کاری سازمان راهداری وجود دارد که با تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها شاهد تحول اساسی در این حوزه خواهیم بود.

مطاعی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار کیلومتر از بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و شریانی موجود در کشور، راه روستایی است، ادامه داد: نگهداری و توسعه راه‌های روستایی کمک زیادی به افزایش تولید و رونق کسب‌وکار روستایی و در نهایت پیشرفت و آبادانی کشور می‌کند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای نیز گفت: توسعه جاده‌های پارس‌آباد به‌ویژه مسیر پارس‌آباد – اردبیل از مطالبات جدی مردم این شهرستان است.

شکور پورحسین با بیان اینکه، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی وجود راه‌های ایمن و مناسب است گفت: توسعه و ایمن‌سازی جاده‌ها تأثیر زیادی بر رونق سایر حوزه‌ها و بخش‌ها و جلب رضایت مردم دارد.

سرپرست فرمانداری پارس‌آباد مغان هم گفت: جاده‌های این شهرستان به علت ناایمن و نامناسب بودن به قتلگاه تبدیل شده به‌طوری‌که افزون بر ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوت در جاده‌های حوزه استحفاظی پارس‌آباد رخ می‌دهد.

 علی علایی بر ضرورت چهار بانده کردن جاده پارس‌آباد– مشگین شهر تاکید و بیان کرد: تحقق این مهم به‌عنوان یکی از خواسته‌ها و نیازهای اساسی مردم منطقه، باعث کاهش چشمگیر میزان تصادفات جاده‌ای و پیشرفت و توسعه این شهرستان می‌شود.

همچنین معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در بازدید از کمربندی شهر بیله سوار با بیان اینکه ارتقای ایمنی جاده‌های شهرستان بیله سوار در اولویت اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، افزود: با توجه به شبانه‌روزی بودن گمرک و پایانه مرزی و با توجه به اهمیت کمربندی در محورهای مواصلاتی این شهرستان تأمین ایمنی جاده‌های این شهرستان ازجمله ضروریات است.

حیدر مطاعی هم‌چنین از ساختمان در حال احداث اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بازدید و بر تکمیل این پروژه تأکید کرد.