شناسهٔ خبر: 55654 - سرویس هوایی

مديرکل فرودگاه‌های استان اصفهان خبر داد:

صرفه‌جویی ۴ میلیارد ریالی فرودگاه اصفهان در مصرف انرژی

فرودگاه اصفهان مديرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از صرفه جويی حدود سه ميليارد و ۹۲۳ ميليون ريالی در مصرف انرژی در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان اصفهان، حسن امجدی با اعلام اين خبر گفت: کاهش مصرف انرژی در دستور کار ما  قرار گرفته و برای تحقق این امر تلاش بسیاری شده است.

مديركل فرودگاههای استان اصفهان با اشاره به كاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در فرودگاه شهيد بهشتی طی يك سال اخير افزود: اين توفيق با اقداماتی از جمله تفكيك آب شرب از آبياری فضای سبز و بهسازی شبكه اصلی آب شرب فرودگاه برای جلوگيری از هدر رفت آب محقق شده است.

امجدی افزود: گاز مصرفي فرودگاه در يك سال اخير بيش از ۱۷ درصد و مصرف برق نيز با وجود توسعه اماكن بيش از يك درصد كاهش داشته است.

وی توضيح داد: از جمله اقدامات انجام شده برای كاهش مصرف برق فرودگاه میتوان به  نصب آب گرمكنهای خورشيدی، استفاده از پروژكتورهای LED ، استفاده از پنلهای LED به جای چراغهای سقفی، تعویض کنتورهای برق قدیمی و تبدیل آنها به کنتورهای هوشمند برای کاهش خطای اندازه گیری و استفاده از پنجرههای دو جداره اشاره كرد.