شناسهٔ خبر: 55665 - سرویس جاده‌ای

پیرامون رسیدگی به مشکلات رانندگان برگزار شد:

جزئیات نشست رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان و معاون وزیر راه و شهرسازی/ تامین لاستیک اولویت اول رسیدگی به مطالبات رانندگان است

دیدار حجت‌الاسلام موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیرامون رسیدگی به مشکلات رانندگان بحث و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رئیس مجمع نمایندگان  استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس كمیسیون اقتصادی این استان با معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیرامون رسیدگی به مشكلات رانندگان دیدار و گفت‌وگو كرد.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه كه با حضور دبیر كانون كامیون‌داران كشور و انجمن كامیون‌داران استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تأمین لاستیك مورد نیاز رانندگان در اولویت اول رسیدگی به مطالبات رانندگان قرار دارد كه مقرر شده است وزارت صنعت، معدن و تجارت لاستیك را با قیمت مصوب تأمین نموده و نمایندگانی در پایانه‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لاستیك را به متقاضیان توزیع كنند.

وی با بیان این‌که در راستای اجرای طرح نوسازی ناوگان و خروج ناوگان فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای پیشنهادهایی ارائه گردید، افزود به ازای خروج ۲ ناوگان فرسوده می‌توان یك ناوگان نو وارد چرخه حمل‌ونقل جاده‌ای شود. همچنین به‌منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، واردات كامیون جدید حتماً باید با نظر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باشد. 

موسوی لارگانی: بیمه درمانی رانندگان از سوی مجلس پیگیری می‌شود

حجت‌الاسلام لارگانی خاطرنشان كردموضوع دیگری كه با جدیت از سوی كمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می‌شود، بیمه درمان رانندگان است تا با پرداخت یارانه از سوی دولت، مشكلات بیمه و تأمین اجتماعی رانندگان حل‌وفصل شود. 

بر اساس این گزارش عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در این جلسه به فرآیند رسیدگی به شكایات رانندگان در این سازمان اشاره كرد و افزود:  پس از راه‌اندازی سامانه دریافت شكایات در سایت ۱۴۱ و پاسخگوی تلفنی در تلفن گویای ۱۴۱، تاكنون بالغ بر ۱۳ هزار شكایت از رانندگان دریافت شد كه جهت بررسی به حوزه‌های ذی‌ربط ارجاع گردید و پس از دریافت پاسخ، به رانندگان اعلام شد. 

وی افزود: به‌منظور اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده در حوزه رسیدگی به مطالبات رانندگان تاكنون بالغ بر یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار پیامك به رانندگان ارسال‌شده است. 

حسن نیا: تلاش سازمان راهداری برای جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان

حسن‌نیا با بیان این‌که رسیدگی به برخی مطالبات رانندگان فرا دستگاهی بوده و خارج از حیطه اختیارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، افزوددر زمینه این مطالبات جلساتی با نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شركت ملی بخش فراورده‌های نفتی ایران برگزار شد و بر رسیدگی به خواسته‌های رانندگان و جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان تلاشگر تأکید شده است. 

این گزارش حاكی است در این جلسه داریوش امانی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، غلامحسین دغاغله مدیركل دفتر حمل‌ونقل كالا گزارشی از اقدامات انجام‌شده در جلسات كارگروه  رسیدگی به مشكلات رانندگان ارائه كردند. 

همچنین كریمی دبیر كانون كامیون‌داران كشور و قاسمی رئیس انجمن كامیون‌داران استان اصفهان پیشنهادهای خود را در خصوص رسیدگی  به مشكلات رانندگان ارائه كرده و بر موضوع پیگیری سایر دستگاه‌ها در راستای حل مشكلات موجود در  بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید كردند.