شناسهٔ خبر: 55667 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان؛

ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار مازندران برگزار شد

جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار با ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی استان، مدیران کل دستگاه های استانی عضو و همچنین فرمانداران و شهرداران در محل استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران،اسلامی استاندار مازندران ضمن تاکید بر اقدامات مشترک و همزمان دستگاه ها در محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد شهرهای استان، هدفمند نمودن بودجه ها و تخصیص اعتبارات را در راستای رسیدن به اهداف بازآفرینی بسیار مهم دانست و از برنامه ملی بازآفرینی به عنوان نقطه عطفی در تحولات محلات مذکور نام برد.

 وی ضمن تاکید بر تحقق اجرای مفاد برنامه ششم توسعه و سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار ، برنامه ریزی برای جلوگیری از شکل گیری محلات ناکارآمد جدید را یک  امر مهم  برای تمامی دستگاه های استانی و شهرستانی دانست.

در ادامه نبیان معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات  دستگاه ها  در خصوص احیاء ، بهسازی و توانمند سازی  محلات هدف باز آفرینی شهری پایدار استان ، تعامل  و هماهنگی بین دستگاه های ذیربط  و اقدامات مشترک و همزمان در محلات هدف را بسیار مهم دانست و از آن به عنوان یک راهبرد قطعی در ارتقاء کیفیت محلات هدف نام برد.

 همچنینعبدالله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان، به  تشریح ساختار و مفاهیم بازآفرینی شهری پایدار و اقدامات انجام گرفته در محلات هدف شهرهای استان پرداخت و در ارتباط با  فرآیند اجرایی شدن پروژه های مختلف در محلات هدف استان توضیحاتی را ارائه و ابراز امیدواری نمود با برنامه ریزی های به عمل آمده شاهد تغییرات و تحولات خوبی در محلات هدف شهرهای استان باشیم .

گفتنی است در پایان نشست مذکور فرمانداران و شهرداران و سایر اعضا نقطه نظرات خود را در ارتباط با مسائل پیش رو در محلات هدف بیان و تصمیماتی مختلفی گرفته شد.