شناسهٔ خبر: 55730 - سرویس جاده‌ای

دغاغله خبر داد:

پیگیری مطالبات رانندگان از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه

محمدباقر نوبخت مدیركل دفتر حمل‌ونقل كالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تاکید معاون سازمان برنامه‌وبودجه بر احصا مشکلات و ارائه آن‌ به همراه راهکارهای پیشنهادی به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه كشور برای پیگیری و اولویت‌بخشی آن‌‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دومین نشست رسیدگی به مطالبات رانندگان با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه، معاون وزیر راه و شهرسازی، رؤسای تشكل‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای، در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

غلامحسین دغاغله مدیركل دفتر حمل‌ونقل كالا كه در این نشست حضور داشت، اظهار کرد: در این نشست، نمایندگان اصناف و تشكل‌های صنفی، ابتدا گزارشی از مطالبات رانندگان در حوزه فعالیتی سایر دستگاه‌ها ارائه كردند ازجمله بازنشستگی، بیمه درمان، تأمین لاستیك و لوازم‌یدکی موردنیاز رانندگان و غیره كه در رسیدگی به این موارد خواستار پیگیری از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شدند.

وی افزود: در بخش دیگری از این نشست، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با بیان این‌که مطالبات رانندگان در ارتباط با فعالیت‌های سازمان با جدیت پیگیری شده و در دستور كار قرار گرفته است، افزود: بیمه تكمیلی درمان رانندگان طی هفته آینده حل‌وفصل می‌شود، همچنین نحوه محاسبه كرایه بر اساس تن – كیلومتر طی ۶ جلسه كارشناسی با حضور اساتید دانشگاه و نمایندگان صنف بررسی شده و فاز اول اجرای طرح طی ۱۰ روز آینده عملیاتی می‌شود.

دغاغله خاطرنشان كرد: اصلاح فرایندهای كاری طی كارگروه‌هایی كه در ستاد و استان‌ها تشكیل شده است به طور مستمر بررسی می‌شود و در پایانه‌ها اعمال می‌شود. همچنین بازنگری در قوانین و مقررات با نظر نمایندگان اصناف و تشكل‌های صنفی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیركل دفتر حمل‌ونقل كالا تصریح كرد: در پایان جلسه از سوی دكتر عدل معاون سازمان برنامه‌وبودجه تأكید شد، مشكلات رانندگان كه تاكنون حل‌وفصل نشده است احصاء‌ شود و به همراه راهكارهای پیشنهادی به دكتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه كشور برای پیگیری و اولویت‌بخشی آن ارائه شود.

 گفتنی است رسیدگی به توزیع لاستیك با نرخ مصوب به رانندگان، افزایش كرایه حمل مواد سوختی توسط شركت نفت و برداشتن محدودیت منطقه‌ای سوخت كه از مطالبات اولویت‌دار رانندگان است، مقرر شد ظرف چند روز آینده عملیاتی شود.