شناسهٔ خبر: 55746 - سرویس بنادر و دریانوردی

نماینده مردم نوشهر مطرح کرد؛

برگزاری همایش تجارت و گردشگری غرب مازندران در ماه‌های آتی/ ارتقاء جایگاه استان مازندران با معرفی ظرفیت‌های آن به کشورهای حاشیه خزر

احمدي لاشكي نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که همایش تجارت و گردشگری غرب مازندران به منظور معرفی ظرفیت های بالقوه استان در ماه‌های آتی برگزار می‌شود، گفت: بنادر نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، انزلی و اینچه برون، ظرفیت های بزرگی هستند که در حاشیه جنوبی خزر قرار دارند و باید از آنها استفاده بهینه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر در همایش توسعه صادرات ار مسیر دریای خزر با اشاره به اینکه همایش فوق فرصتی مغتنم برای رونق اقتصادی از مازندران است، گفت: مسیر حدود ۷۰۰ کیلومتری در طول مرز ایران در سه استان شمالی کشور؛ مازندران، گیلان و گلستان نشان می دهد که خزر مظلوم واقع شده است.

نماینده مردم نوشهر در مجلس ادامه داد: بهره مندی ایران و کشورهای حاشیه خزر از فرصت های سرمایه گذاری و بهره مندی از دریای خزر حاکی است که از ظرفیت فعلی دریای خزر بسیار کم استفاده شده است.

احمدی لاشکی افزود: اگر استان مازندران را با گلستان که مدت ها به صورت یکپارچه به صورت یک استان محسوب می شدند در نظر بگیریم می بینیم که مساحتی در  حدود کشور هلند دارد و باید تلاش کنیم تا از ظرفیت های عظیم استان نهایت بهره را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: بنادر نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، انزلی و اینچه برون، ظرفیت های بزرگی هستند که در حاشیه جنوبی خزر قرار دارند و باید از آنها استفاده بهینه شود.

این نماینده مجلس همچنین گفت: انشاء الله به زودی و در ماه های آتی، همایش تجارت و گردشگری را در غرب مازندران در بندر نوشهر برگزار می کنیم تا شاهد به فعلیت درآوردن ظرفیت های بالقوه ای باشیم که در استان مازندران وجود دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا مازندران به جایگاه رفیع خود بازگردد.