شناسهٔ خبر: 55752 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

امروز و فردا دو درجه از گرمای تهران كم می‌شود/ روند کاهشی دما از ابتدای هفته در سواحل شمالی، غرب و شمال غرب

آب و هوا براساس نقشه‌ها و مدل‌های پیشرو هواشناسی و برطبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تغییرات قابل ملاحظه‌ جوی را در بیشتر نقاط کشورمان به جز سواحل شمال و شمال شرق نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس نقشه‌ها و مدل‌های پیشرو هواشناسی و برطبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تغییرات قابل ملاحظه‌ جوی را در بیشتر نقاط کشورمان به جز سواحل شمال و شمال شرق نمی‌توان پیش‌بینی کرد و هوای گرم تابستانی همراه با آسمانی صاف و آفتابی را شاهد خواهیم بود.

طی دو روز آینده همان‌طور که گفته شد تنها تغییرات جوی در سواحل شمالی و شمال غرب کشورمان خواهد بود که روند افزایش دما را در این مناطق خواهیم داشت.

با این حال براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از ابتدای هفته آینده شمال غرب، سواحل شمال و غرب کشورمان روند کاهشی دما را تجربه خواهد کرد و کم شدن هوا موجب خنک‌تر شدن این مناطق می‌شود.

اما شرق و جنوب شرق کشورمان همچنان پدیده بادهای شدید همراه با گردوخاک را شاهد خواهد بود آنهم در جایی که در منطقه‌ای مثل زابل این وزش‌ها تبدیل به توفان شن و خیز گردوخاک بوده و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

تهران امروز دو درجه خنک‌تر شد و با تجربه دمای ۳۹ درجه بالای صفر به نظر می‌‌رسد فردا پنجشنبه و جمعه هم این بیشینه دما تکرار و در شمیرانات ۳۸ درجه شود.

پایتخت آسمانی صاف و آفتابی را طی سه روز آینده تجربه خواهد کرد اما ممکن است برخی اوقات در جنوب استان شاهد وزش باد باشیم که این موضوع در اواخر امروز با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد. کمینه دمای تهران هم فردا در مهرآباد ۲۹ و در شمیرانات ۲۵ درجه پیش‌بینی شده است.

اهواز روز گذشته بیشینه ۵۱ درجه را تجربه کرد و این گرم‌ترین مرکز استان فردا هم با این دما به استقبال روز جمعه می‌رود که انتظار می رود با یک درجه کاهش دمای مرکز استان به ۵۰ درجه برسد.

بعد از اهواز قم و خرم آباد با ۴۵ درجه بالای صفر، کرمانشاه و بندرعباس با ۴۳ و در نهایت سنندج با ۴۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان طی دیروز و امروز بودند.

در مقابل با این مراکز استان گرم اما شهرکرد و اردبیل با تجربه دمای ۱۴ درجه بالای صفر در صبح امروز خنک‌ترین مراکز استان در هوای گرم تابستانی در تیرماه شدند.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.