شناسهٔ خبر: 55788 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

تداوم هوای گرم تابستانی طی سه روز آینده در اکثر نقاط کشور/ وزش بادهای تند همراه با گردوخاک در مناطق شرق و جنوب غربی/ تهران یک درجه خنک‌تر شد

روز آفتابی براساس نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌بینی و آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی همچنان شاهد پایداری هوای گرم در نیمه جنوبی کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌بینی و آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی همچنان شاهد پایداری هوای گرم در نیمه جنوبی کشور خواهیم بود.

از همین رو روز گذشته امیدیه، آقاجاری، شوش، برازجان و دهلران با ثبت دمای بیشینه ۵۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور به حساب آمدند.

گردوخاک همچنان نیمه شرقی کشور به خصوص در جنوب شرق را تحت تاثیر خود قرار داده و برای امروز و فردا با وزش بادهای شدید این مناطق تحت تاثیر این پدیده خواهند بود.

در همین راستا زابل همچنان شاهد خیزش گردوخاک با توفان شن خواهد بود که این مساله سبب پایین آمدن شاخص کیفیت هوا و همچنین کم شدن دید افقی می‌شود.

به جز این مناطق در همین مدت جنوب غرب کشور هم در استان‌هایی مثل خوزستان و بوشهر از خیزش گردوخاک همراه با بادهای تند و سریع بی‌نصیب نخواهند بود و این پدیده را در این مناطق از کشورمان شاهد خواهیم بود.

بااین همه در اکثر مناطق کشور طی سه روز آینده باداشتن هوایی گرم و تابستانی، آسمانی صاف و آفتابی را تجربه خواهند کرد.

تهران که امروز در روند کاهش دما، بیشینه ۳۸ درجه بالای صفر برای آن ثبت شد تا یک درجه خنک‌تر از دیروز باشد. پایتخت طی امروز و فردا آسمانی صاف همراه با وزش باد ملایم خواهد داشت.

دمای امروز و فردای استان‌ها را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.