شناسهٔ خبر: 55812 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

روند کاهش دما در پایتخت/ وزش باد همراه با خیزش گردوخاک در شرق و جنوب غربی کشور/ بارش پراکنده باران در ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی

آب و هوا- هواشناسی براساس نقشه‌ها و مدل‌های پیش رو هواشناسی همچنان برای سه روز آینده نیمه شرقی کشورمان به خصوص شرق و جنوب شرق خراسان رضوی و جنوبی و همچنین بخش‌هایی از یزد و سیستان و بلوچستان درگیر پدیده وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس نقشهها و مدلهای پیش رو هواشناسی همچنان برای سه روز آینده نیمه شرقی کشورمان به خصوص شرق و جنوب شرق خراسان رضوی و جنوبی و همچنین بخشهایی از یزد و سیستان و بلوچستان درگیر پدیده وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک است.

این موضوع در زابل همچنان با شدت بیشتری همراه بوده و شاهد توفان شد و کاهش شاخص کیفیت هوا و همچنین دید افقی در این منطقه هستیم.

روز گذشته در همین راستا، بستان، شوشتر و شوش با ثبت دمای بیشینه ۵۲ درجه بالای صفر گرمترین ایستگاه کشور بود و ثبت دمای ۱۰ درجه در برخی ایستگاههای کرمان سبب شد تا خنکترین ایستگاه در این استان باشد.

طی یکی، دو روز آینده غرب و جنوب کشورمان یعنی در کرمانشاه، خوزستان و ایلام هم شاهد وزشهای باد شدید همراه با گردوخاک خواهیم بود و برای روز شنبه ارتفاعات سیستان وبلوچستان همراه با هرمزگان شاهد افزایش میزان ابر و بارش پراکنده باران خواهد بود.

در روز یکشنبه این بارشهای باران پراکنده در ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی و همچنین اردبیل پیشبینی میشود و در سایر مناطق کشور طی یکی، دو روز آسمانی صاف و آفتابی را شاهد خواهیم بود.

تهران امروز بیشینه دمای ۳۷ درجه را تجربه کرد تا روند کاهش دمای آن طی چند روز اخیر ادامه داشته باشد. طی یکی، دو روز آسمانی صاف همراه با وزش بادهای ملایم برای پایتخت پیشبینی میشود.

دمای سه روز آینده استانهای کشور را اینجا مشاهده کنید.