شناسهٔ خبر: 55826 - سرویس هوایی

مدیر فرودگاه ایلام عنوان کرد:

نقش فرودگاه ایلام در توسعه اقتصادی استان

فرودگاه ایلام مدير فرودگاه ايلام گفت: با توجه به اينکه فرودگاه ايلام به عنوان فرودگاه مرز هوايی تعيين شده است می‌تواند به عنوان فرودگاه کارگو با تسهيل کردن صادرات و واردات محصولات در استان ايلام موجب رونق اقتصادی و توسعه آن شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوای ایران؛ علی متانت گفت: در سال ۹۵ هیئت وزیران فرودگاه ایلام را به عنوان فرودگاه مرز هوایی مصوب کرد و به این ترتیب امکان برقراری پروازهای خارجی در آن به وجود آمد اما هنوز به طور رسمی در سامانهAIP ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۵ یکسری امکانات، ظرفیت و تجهیزات از جمله گمرک و گذرنامه در این زمینه فراهم شده است، گفت: با این وجود در جلسه اخیر با استاندار در مورد فراهم شدن باقی شرایط لازم برای فرودگاه مرز هوایی رایزنی هایی کردیم که بتوانیم آن را در AIP به عنوان مرز هوایی ثبت کنیم.

متانت با بیان اینکه استاندار در این زمینه قول مساعد داده است، گفت: ایلام به عنوان فرودگاه مرز هوایی می تواند به عنوان کارگو در صادرات و واردات محصولات در استان نقش مهمی ایجاد کند و رونق اقتصادی آن را افزایش دهد. همچنین در صورت به وجود آمدن تقاضا می تواند به برقراری پرواز خارجی اقدام کند.

مدیر فرودگاه ایلام ادامه داد: در ایام محرم و نزدیک به اربعین پرواز به نجف را دوباره برقرار خواهیم کرد و در مسیرهای داخلی نیز به تهران، اصفهان و مشهد پرواز داریم و در آینده نزدیک نیز یک مسیر پروازی به شمال کشور برقرار خواهد شد.

وی در مورد تشکیل میز خدمت در فرودگاه ایلام گفت: طبق بخشنامه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران برای ارائه خدمت به مسافران تشکیل میز خدمت تاکید شده است و ما طبق این دستورالعمل اقدام به نصب تابلوهای راهنما، مانیتورهای نمایش اطلاعات پرواز(FIDS)، ارائه خدمت از سوی کارکنان به مسافران و رفع مشکلات آنها، بهبود کیفیت مناسب صدای اعلام پروازها، ارائه خدمات مناسب به افراد توانخواه در مسیرهای دسترسی به ترمینال و غیره کرده ایم.

متانت افزود: ما در حال حاضر در این فرودگاه یک ترمینال داریم و یک ترمینال ۶ هزار مترمربعی نیز در دست ساخت است که فاز دوم قرار دارد. فعلا این ترمینال موجود هم پروازهای داخلی و هم خارجی را پوشش می‎دهد و با افتتاح ترمینال جدید می‎توانیم پروازهای داخلی را از خارجی جدا کنیم.

وی در پایان گفت: اکنون بیش از ۷۰ سورتی پروازهفتگی توسط شرکت‎های هواپیمایی آسمان، ماهان و ایران ایر در فرودگاه ایلام انجام می شود.