به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل،علی رحمتی که در جلسه کمیسیون ماده ۱۲ سخن می گفت با اعلام این خبر افزود:برخورد با تخلفات شرکت ها و حفظ حقوق رانندگان و مسافران از جمله اهداف اصلی تشکیل جلسات این کمیسیون است.
عضو کمیسیون ایمنی راههای استان اردبیل اخذ کمیسیون اضافی،عدم پرداخت کرایه،شکایت مسافران،عدم رعایت ضوابط حمل و نقل و ایمنی،عدم رعایت مقررات و بخشنامههای ابلاغی سازمان راهداری حمل و نقل جادهای،صدور بارنامه برای رانندگان فاقد صلاحیت و صدور صورت وضعیت مسافری برای رانندگان اتوبوسهای برون شهری که فاقد کارت معاینه فنی و تجهیزات ایمنی خودرو بودهاند را از جمله تخلفات عمده شرکتهای کالا و مسافر برشمرد.
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته به تخلفات ۳۸ شرکت کالا و مسافر رسیدگی شد افزود:تصمیمات مأخوذه در کمیسیون مذکور برای شرکت های متخلف جریمه نقدی،تعطیلی، تعلیقی، تعطیلی یک ماهه، توبیخ کتبی و تذکراست.
عضو شورای اداری استان اردبیل از رانندگان و مسافران خواست هرگونه شکایت خود را از طریق سامانه های ۱۴۱،شهراه،نمایندگی های مستقرشهرک حمل و نقل، پایانه های شهری و تلفن ۳۳۷۴۳۷۹۹-۰۴۵جهت بررسی و رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اعلام کنند.