شناسهٔ خبر: 56071 - سرویس هوایی

مديرکل فرودگاه‌های استان آذربايجان شرقی خبر داد:

عزیمت ۴۵۰۰ زائر از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی/ اعزام حجاج استان اردبیل از فرودگاه تبریز

فرودگاه تبریز مديرکل فرودگاه‌های استان آذربايجان شرقی در نشست هماهنگی عمليات حج تمتع ضمن اعلام خبر اعزام ۴۵۰۰ زائر از فرودگاه تبریز، از آمادگی کامل فرودگاه تبريز از نظر امکانات، تجهيزات و زيرساخت‌های لازم برای برگزاری مطلوب پروازها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرودگاههای استان آذربايجان شرقی، مصطفی صفايی گفت: امسال با توجه به اینکه باند فرودگاه اردبیل در حال بهسازی و تعمیر است، فرودگاه تبریز علاوه بر حجاج آذربایجان شرقی، میزبان حجاج استان اردبیل نیز خواهد بود و طبق برنامهریزیهای انجام شده ۸۵۰ نفر از زائران اردبيل در قالب سه پرواز از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مديركل فرودگاههای آذربايجان شرقی گفت: عملیات اعزام حجاج استان آذربایجان شرقی نیز از ۲۰ مرداد آغاز میشود و طی چهار روز ۳۶۵۰ نفر از حجاج در قالب ۹ پرواز از فرودگاه تبریز اعزام خواهند شد.

وی افزود: برای انجام هرچه بهتر پروازهای حج برنامهریزیهای اداره کل فرودگاههای استان از حدود دو ماه پیش آغاز شده است و از جمله اقدامات انجام شده میتوان به طراحی و رنگ آمیزی دیوارهای ترمینال حجاج با نقوش مذهبی، تقویت و بهسازی سیستم سرمایش ترمینال حجاج و خط کشی پارکینگ خودروهای میدان حج اشاره كرد.

همچنين در اين جلسه، مدیرکل حج و زیارت استان در سخنانی گفت: بازدیدهای میدانی به عمل آمده از سالن حجاج و امکانات فرودگاه تبریز حکایت از آمادگی کامل این فرودگاه و تمام نهادها و ارگانهای دخیل در انجام عملیات حج دارد.