شناسهٔ خبر: 56072 - سرویس هوایی

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها:

سومين نشست ساليانه نمايندگان CNS برگزار می‌شود

محمد حبيب‎الهي برزی مديرکل ارتباطات و ناوبری هوايی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران از برگزاری سومين نشست ساليانه نمايندگان CNS فرودگاه‌های منتخب کشور با موضوع امکان سنجی اجرای ماژول بلاک صفر ASBU خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، محمد حبیب اللهی گفت: این نشست در راستای برنامهریزی برای بررسی واجرای الزامات و پیشنهادهای سازمان هواپیمایی كشوری (ICAO)  و دفتر منطقه ای خاورمیانه (MIDANPIRG)، مطابق نقشه راه  در داكیومنت ۹۷۵۰ با محوریت ASBU برگزار می شود.

 وی افزود: ASBU چارچوبی برنامه ریزی شده برای تحقق توسعه مدیریت ترافیك هوایی(ATM)، استفاده از مزایای تجهیزات فعلی، ایجاد بسترسازی یك طرح گذر از حال فعلی به سمت آینده و فراهم كردن قابلیت همكاری جهانی است.

حبیب الهی گفت: با توجه به بررسی ماژول های یازده گانه بلاك صفر ASBU توسط كمیته CNS در سال های گذشته و تشكیل سه كارگاه آموزشی مرتبط، موضوع  آشنایی با بررسی و امكان سنجی نحوه اجرای ماژول های بلاك صفر در فرودگاه های كشور را  در دستور كار قرار دادیم و دراین نشست قرار است كمیته علمی CNS در مورد نحوه بررسی و اجرای ما ژول ها، راهكارهای لازم را ارائه دهد.

این نشست از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۳۰ تیر در سالن اجتماعات مركز كنترل فضای كشور برگزار می شود.