شناسهٔ خبر: 56074 - سرویس مسکن و شهرسازی

نشست سوم سلسله نشست‌های اندیشه و تمدن ایران‌شهری- مشهد:

نظام اخلاق اجتماعی ایران‌شهری: جوانمردی

پوستر سومین نشست از سلسله نشست‌های اندیشه و تمدن ایران‌شهری- مشهد با موضوع نظام اخلاق اجتماعی ایران‌شهری: جوانمردی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نشست سوم از سلسله نشست‌های انديشه ايران شهری با سخنرانى نصراله پورجوادی و با موضوع "نظام اخلاق اجتماعی ایران‌شهری: جوانمردی" در مشهد برگزار خواهد شد.

این نشست که پنج‌شنبه ۴ مردادماه در محل بلوار سرافرازان، سرافرازان ۹، سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری از ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.

گفتنی است دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، با اندیشه ایران شهری از ابتدای دولت یازدهم کار خود را در وزارت راه و شهرسازی شروع کرد. این اندیشه تلاش دارد تا ایران را با تاریخ و گذشته پرباری که داشته پیوند دهد و باردیگر، توان و قدرت، فرهنگ و تمدن ایران را به دنیا معرفی کند.

پیش‌تر وزیر راه و شهرسازی در بیان اندیشه‌های خود درباره ایران‌شهری گفته بود: اگر بخواهیم برای آینده ایران چشم‌اندازی داشته باشیم این چشم انداز باید ریشه‌ای عمیق در تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین، ارتباطی ساختاری با آیین اسلام و قدرت سازگاری با شرایط روز زندگی داشته باشد. من پیوند این سه عنصر بنیادین را در اندیشه ایران‌شهری جستجو می‌کنم و معتقدم مفهوم «نه شرقی نه غربی» در این اندیشه می‌تواند تجلی پیدا کند. این اندیشه نظام معرفتی‌ای است که به مردم ایران‌زمین تعلق دارد، نه سوسیالیست‌ها و غربی‌ها و اروپایی‌ها. اندیشه ایران‌شهری به ما تعلق دارد و همین موضوع است که سبب می‌شود ما به میراثمان حس تعلق داشته باشیم؛ موجب همبستگی اجتماعی می‌شود و مایه‌ آن می‌شود که چاره‌ای برای پدیده ازجاکندگی اجتماعی پیدا کنیم.