شناسهٔ خبر: 56179 - سرویس جاده‌ای

مدیركل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای:

پروانه فعالیت شركت‌های حمل‌و‌نقلی مقصر در حادثه تصادف سنندج لغو شد

تصادف در جلسه كمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شركت‌های حمل و نقل برون‌‌شهری ضمن رسیدگی به پرونده تخلف شركت حمل و نقل مسافر مقصر در حادثه سنندج، حكم به لغو سه ماهه پروانه فعالیت این شركت صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای، عباسعلی بنی‌اسدی مدیركل دفتر حقوقی این سازمان با بیان این خبر افزود: براساس رسیدگی به پرونده تخلف شركت حمل و نقل مسافربری پادراسفر سنندج باتوجه به تخلفات صورت گرفته در زمینه صدور صورت وضعیت فاقد مهر مدیر فنی برای اتوبوس، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری و تصادف منجر به فوت و جرح، پروانه فعالیت این شركت به مدت سه ماه لغو شد.

وی همچنین از رسیدگی به تخلفات شركت حمل و نقل كالای بین‌المللی خاورمیانه (تهران) در جلسه كمیسیون ماده ۱۱ خبر داد و افزود: باتوجه به تخلفات صورت گرفته در زمینه حمل مواد خطرناك در ساعت غیرمجاز (شب)، عدم استفاده از راننده دوم و صدور CMR برای راننده فاقد گواهینامه آموزشی حمل مواد خطرناك، پروانه فعالیت شركت حمل و نقل كالای بین‌المللی خاورمیانه ( تهران) به مدت یك سال لغو گردید.

 مدیركل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در همین رابطه پرونده راننده اتوبوس مورد نظر نیز به دلیل بی‌احتیاطی و توقف در خارج از پایانه جهت جذب مسافر در كمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان مطرح و كارت هوشمند رانندگی وی به مدت دو سال غیرفعال شد. گفتنی است تیر ماه جاری در اثر برخورد یك دستگاه تانكر حامل مواد خطرناك مربوط به شركت حمل و نقل بین‌المللی كالای خاورمیانه با یك دستگاه اتوبوس مربوط به شركت حمل‌ونقل مسافر پادراسفر سنندج در اطراف پایانه مسافربری سنندج، تعداد ۱۱ نفر از هموطنان از جمله راننده كامیون جان باختند و ۹ نفر دیگر نیز مجروح شدند.