شناسهٔ خبر: 56219 - سرویس استان‌ها

برگزاری نشست تخصصی بازآفرینی شهری با موضوع ایران‌شهر در یزد

جلسه به مناسبت سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد نشستی با حضور صاحب‌نظران حوزه شهری تحت عنوان نشست تخصصی بازآفرینی شهری ایران شهر در دانشگاه یزد برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد این نشست که به همت معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی استان یزد و مشارکت دانشگاه یزد در محل تالار اندیشه این دانشگاه برگزارشد، به موضوع طرح جامع حفاظت محور شهر یزد پرداخت .

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به هدف اصلی این نشست گفت: امروز خوشحال و خرسندیم که به مناسبت سالگرد ثبت جهانی شهر یزد برنامه‌ریزی کرده ایم تا از شهر یزد حفاظت کنیم و به همین منظور طرح جامع حفاظت محورشهریزد را در دستورکارخود قرار دادیم و برای اجرایی شدن این طرح بنا به دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، قرار است نشست‌های مختلف تخصصی با حضور صاحب‌نظران در چهارچوب اهداف اصلی این طرح در یزد برگزار نماییم.

محمدرضا نقصان محمدی در خصوص تدوین این طرح خاطرنشان کرد: ما برای تسریع در تهیه این سند جامع باید از نظرات متخصصان واساتید مختلف داخلی و خارجی مرتبط با این موضوع بهره مند شویم و با استفاده از این نظرات در حوزه مورفولوژی شهرها با تاکید بر شهرهای اسلامی پیگیری نماییم که  امروز شاهد برگزاری این گردهمایی تخصصی با حضور یکی از اساتید از دانشگاههای معتبر ایتالیا در دانشگاه یزد بودیم.

این مقام اجرایی استان اظهار امیدواری کرد: این نشست مقدمه‌ای باشد در جهت تدوین طرح جامع حفاظت محور شهر یزد که با هدفی که جهت این طرح دنبال می‌شود با هم‌اندیشی صاحب‌نظران در ایران و شهر یزد و همچنین بهره مندی از نظرات متخصصینی که تجربیات و مطالعات خوبی را در این حوزه دارند، شاهد یک شروع مناسبی جهت تدوین این سند مهم تحت عنوان طرح حفاظت محور شهر یزد باشیم .

وی در پایان از همکاری معاونت شهرسازی ومعماری وزارت راه و شهرسازی، همکارانش در اداره کل راه و شهرسازی استان و نیز دانشگاه یزد تقدیر و تشکر کرد.