شناسهٔ خبر: 56258 - سرویس استان‌ها

پایان بخشی از پروژه بزرگراه اردبیل- مشگین شهر- اهر 

بزرگراه اردبیل پروژه احداث بزرگراه اردبیل- مشگین شهر- اهر به طول ۶۸ کیلومتر به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، حیدری مدیر کل راه و شهرسازی این استان با اعلام این موضوع گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های احداث این اداره احداث بزرگراه اردبیل- مشگین شهر – اهر است که حدود ۱۱۰ کیلومتر مسافت دارد و حدود ۴۰ کیلومتر آن تا سال ۹۵ به پایان رسیده و  ۲۸ کیلومتر نیز طبق برنامه‌ای که داریم تا اخر فصل کاری امسال به این پروژه اضافه خواهد شد و هم اکنون این پروژه در دست اجرا و در حال آسفالت‌ریزی است.

وی در ادامه توضیح داد: اعتبار این پروژه در سال ۹۶ در حدود ۲ میلیارد تومان بود. با پی‌گیری‌های استاندار اردبیل و نماینده مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و اداره کل راه و شهرسازی امسال به این پروژه ۱۴ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد و تا امروز دولت ۷۵ درصد این مبلغ را ابلاغ کرده است، یعنی در حدود ۱۰.۵ میلیارد تومان و قرار است امسال نزدیک ۷۰ درصد این مبلغ حدود ۷ میلیارد تومان به ما اختصاص دهند.

وی افزود با احداث این پروژه یکی از حادثه خیزترین محورهای استان که بالاترین میزان تصادفات در آن اتفاق می افتد مرتفع خواهد شد.