به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای عبدالهاشم حسننیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با اعلام این مطلب گفت: از خردادماه امسال و در راستای رسیدگی به مطالبات و مشكلات رانندگان بیش از ۱۴ هزار شكایت توسط سامانههای ویژهای كه به این منظور پیشبینی و فعال شده، دریافت گردیده است كه برای رسیدگی و حصول نتیجه به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جادهای ارجاع میشود.
وی افزود: ثبت این حجم از شكایات در مدت زمان كوتاه حاكی از این موضوع است كه رانندگان و فعالان این صنف، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای را به عنوان مرجعی برای حل مشكلات خود میشناسند و به آن اعتماد دارند.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای از مدیران زیرمجموعه خود خواست با تمام توان و با بهرهگیری از همه ظرفیتهای موجود در ادارات كل راهداری و حملونقل جادهای در جهت احقاق حقوق رانندگان تلاشگر حوزه حملونقل جادهای كالا تلاش كنند و بدین منظور نظارت لازم بر عملكرد واحدهای مختلف داشته باشند و هیچگونه مماشاتی در این خصوص قابل پذیرش نخواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این كه به منظور رسیدگی به تخلفات شركتهای حملونقل كمیسیون ویژه ماده ۱۲ در محل پایانههای بار تشكیل میشود و رأی صادر میكند، خاطرنشان كرد: در این مدت پرونده ۵۰۲ شركت حملونقل متخلف بررسی شده كه منجر به ۸۱ مورد لغو پروانه فعالیت، ۲۷۷ مورد جریمه نقدی، ۸۸ مورد تذكر و ۵۶ مورد برائت شده است.
وی افزود: در پی درخواستةای مطالبات صنفی رانندگان، سامانههای اطلاعرسانی شامل تلفن گویای ۱۴۱ (داخلی ۵)، سامانه پیامكی ۳۰۰۰۱۴۱، سایت WWW.۱۴۱.ir و صندوق پستی ۳۷۷۳-۱۴۱۵۵ برای دریافت شكایات و انتقادات رانندگان فعالسازی شده است. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ابراز امیدواری كرد با حمایت سایر دستگاهها و سازمانهای مرتبط، بستر حل مشكلات رانندگان و تأمین رفاه این قشر تلاشگر در جامعه فراهم شود.