شناسهٔ خبر: 56393 - سرویس استان‌ها

آقایی مطرح كرد:

توسعه بندر چابهار عملیاتی می‌شود/ تاکید بر تكمیل كمربندی چابهار و اتصال ریل به بندر و توسعه جاده‌ها

بهروز آقايي مدیركل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاكید بر اینكه توسعه بندر چابهار عملیاتی می‌شود خواستار احداث و تكمیل كمربندی چابهار و همچنین عملیاتی شدن اتصال ریل به بندر و توسعه جاده‌ها در استان شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بهروز آقایی مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان امروز ۴ مردادماه در مراسم امضای ۴ قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان در عملیاتی شدن توسعه بندر چابهار تاكید كرد و گفت: بندر شهید بهشتی چابهار با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن ارتقا پیدا كرد. انتظار ما این است كه هم‌اكنون كه بخش عمده‌ای از معاونان وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار سفر كردند، دو تقاضای ما مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

آقایی ادامه داد: ایجاد كمربندی چابهار و اتصال ریل به بندر دو موردی است كه خواستار پیگیری و عملیاتی شدن آن هستیم.

این مقام مسئول همچنین تصریح كرد: ترانزیت مواد معدنی به افغانستان با ریل امكان پذیر است و اگر ریل توسعه پیدا نكند بندر چابهار بندری قابل رقابت نخواهد بود.

وی با تاكید براینكه توسعه بندر چابهار عملیاتی می‌شود از دیگر موارد دیگر توسعه، را توسعه جاده‌ها عنوان كرد و گفت: اگر توسعه جاده‌های بندر چابهار محقق شود پیش‌بینی ما این است كه روزانه ۲۰۰ تردد و ۸۰۰ هزار تردد در سال در جاده‌های استان داشته باشیم.