شناسهٔ خبر: 56423 - سرویس استان‌ها

به منظور بررسی از وضعیت محورهای ارتباطی صورت پذیرفت :

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از راه‌های ارتباطی غرب استان

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران به منظور بررسی از وضعیت محورهای ارتباطی غرب استان از فعالیت‌های راهسازی و پروژه‌های در دست انجام با هدف بررسی از وضعیت موجود آنها بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل راه و شهرسازی مازندران، عبداله بهادری در بازدید خود از محورهای ارتباطی غرب استان ضمن تاکید بر نقش و جایگاه خاص حمل و نقل و ضرورت توسعه و ارتقای ایمنی در راه‌های غرب استان، از نزدیک از فعالیت‌ها و پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در بخش‌های مختلف راهسازی، ساختمان‌های دولتی و راه روستایی بازدید و در جریان پیشرفت پروژه‌ها قرار گرفتند .

عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در این بازدید اظهار داشت: محورهای ارتباطی این استان جزو شاهرگ‌های حیاتی برای رشد و توسعه استان بوده و باید همه با نگاه ملی و ویژه به این مهم، در جهت ایجاد یک راه ایمن و استاندارد در این استان از هیچ کوششی دریغ نشود.

وی تصریح کرد : با توجه به حجم بالای گردشگر و مسافر به استان در ایام تعطیلات و اقامت این افراد در شهرهای ساحلی غرب استان از جمله رامسر، نوشهر، چالوس و ... می‌طلبد تا راههای ارتباطی غرب استان همواره ایمن و مناسب باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به ضرورت افزایش ارتقاء ایمنی راه‌های غرب مازندران گفت :  غرب استان به دلیل شرایط جغرافیایی و جاذبه‌های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی‌شماری است که به این منطقه رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می‌کنند.

بهادری با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در مازندران به‌منظور استفاده مطلوب از مواهب طبیعی و خدادادی، اظهارکرد: توسعه زیرساخت‌های این استان در تمامی بخشهای حمل و نقل به‌ویژه محورهای ارتباطی، جزاولویت‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی می باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه ساخت و توسعه راهها در غرب استان اشاره و یادآور شد : پروژهای  متعدد راهسازی در غرب استان در دست اجراء بوده که انشاء اله با بهره برداری  از این پروژه‌ها شاهد روانی ترافیک و کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی غرب استان باشیم

همچنین مهندس بهادری بعنوان نماینده معین اقتصاد مقاومتی در شهرستان تنکابن در جلسه ای که بدین منظور با حضور فرماندار و سایر دستگاههای اجرایی شهرستان برگزار شد شرکت نمود .          

مدیر کل راه و شهرسازی ضمن تاکید بر مشارکت جدی دستگاههای اجرایی در طرح اقتصاد مقاومتی اظهار داشت دستگاههای اجرایی شهرستان مکلف به استفاده از حداکثری از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها در حوزه کار تولید و افزیش بهره وری در شهرستان بوده و می بایست از این فرصت و همچنین کار و تلاش در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بهره گیری نمایند .

بهادری  ضمن تشکر از استاندار به  جهت پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام راه وشهرسازی استان، از تصویب ضرورت مطالعه و تدوین طرح ویژه توسعه استان مازندران در شورایعالی شهرسازی و معماری و آغاز مطالعات شناسایی و ایجاد دهکده‌ها و شهرک‌های گردشگری خبر دادند .

بهادری آغاز روند مذاکرات با سرمایه گذار جهت شروع عملیات اجرایی آزادراه غرب استان از چالوس تا مرز استان گیلان با پیگیری‌های مجدانه استاندار محترم را عنوان نمودند.

گفتنی است بازدید از سکونتگاه‌های غیر رسمی محلات هدف، روکش آسفالت در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری،ساختمان خانه محله و پارک معلولین و ساختمان خانه بهداشت در شهرستان آمل، بهسازی و آسفالت و تعریض محور اوجی آباد – سرخرود و همچنین پروژه شهرک صنعتی جمشید آباد در شهرستان آمل و پروژه تجاری فلسطین و آسفالت محلات بافت فرسوده  شهرستان بابل   از جمله پروژه‌هایی بودند که مورد بازدید مدیر کل  و هیئت همراه قرار گرفت و همچنین جلسه ای به منظور بررسی و رفع موانع اجرایی برگزار شد.