شناسهٔ خبر: 56436 - سرویس بنادر و دریانوردی

محمد راستاد مطرح کرد:

تشریح سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری هند در چابهار/ تاکید بر تکمیل فوری راه آهن چابهار- زاهدان/ تحول در حمل و نقل و ترانزیت چابهار

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هندی ها به زودی با سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری به طور رسمی فعالیت خود را در بندر چابهار آغاز می کنند.

به گزارش پایگا خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، محمد راستاد در نشست معاونان وزارت راه و شهرسازی در فرمانداری چابهار اظهار داشت: این سرمایه گذاری توسط شرکت ipgl انجام می شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هم اکنون بندر چابهار پاسخگوی حجم حمل و نقل و ترانزیت کالا نیست، خاطرنشان کرد: بندر شهید بهشتی پس از تکمیل سه فاز بعدی به ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷۷ میلیون تن خواهد رسید.

راستاد بر روان سازی ترافیک و حمل و نقل آسان و تردد کامیون ها تاکید کرد و افزود: مهمترین نیاز بندر تکمیل هرچه سریعتر راه آهن چابهار - زاهدان است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، چهار قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان امروز در بندر چابهار امضا شد.

راستاد ادامه داد: این قراردادها در زمینه ساخت مخازن فرآورده های نفتی، جمع آوری مواد زائد کشتی ها، ساخت مخازن نگهداری LPG و ساخت انبار چند منظوره است.

وی امضای تفاهم نامه پالایشگاه به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار را از دیگر برنامه های امروز عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: علاوه بر این قراردادها، کلنگ بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه موادمعدنی کشور نیز در بندر چابهار به زمین زده شد.

راستاد تصریح کرد: با سرمایه گذاری انجام شده در بندر چابهار شاهد تحول در حمل و نقل و ترانزیت خواهیم بود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: چابهار یکی از نقاط راهبردی است که مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار دارد.

غلامرضا مجیدی بر حل مشکلات برق حاشیه نشینان، تکمیل راه آهن، ساخت کمربندی در محدوده بنادر و تکمیل زیرساخت های گردشگری و حمل و نقل چابهار تاکید کرد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات محلی و استانی به منظور شرکت در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری، کلنگ زنی و افتتاح طرح های سرمایه گذاری، بازدید از مناطق حاشیه شهر، زمین فرودگاه بین المللی و راه آهن چابهار- زاهدان به بندر چابهار سفر کرده اند.

معاونان وزیر راه و شهرسازی و تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان این وزارتخانه چهارشنبه شب در فرودگاه کنارک مورد استقبال سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار چابهار قرار گرفتند.

چابهار در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و ساحل دریای عمان واقع شده است.