شناسهٔ خبر: 56467 - سرویس بنادر و دریانوردی

نماینده مردم چابهار مطرح کرد؛

ضرورت راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی در چابهار/ سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در چابهار

عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار برای آنکه رونق پیدا کند و سرمایه‌گذاران بیشتری به بندر چابهار بیایند به فرودگاه بین‌المللی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالغفور ایران‌نژاد در حاشیه امضای ۴ قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر چابهار، افزود: یکی از نیازهای فوری و اساسی چابهار، راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی است، گرچه منطقه آزاد را در چابهار ایجاد کرده‌ایم اما در این منطقه در بخش حمل ونقل هوایی مشکلات زیادی وجود دارد، از این رو از استاندار سیستان و بلوچستان می‌خواهیم اقدامات لازم را در این رابطه انجام دهد.

وی با بیان اینکه حدود ۲ سال است که منطقه آزاد چابهار نیرو جذب نکرده است، افزود: در بندر شهید بهشتی چابهار کارگر برای تخلیه و بارگیری کالا نداریم . آنها مجبورهستند برای تخلیه کالا از کشتی‌ها از نیروی کار شهرستان‌های سرباز و ایرانشهر استفاده کنند.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که مرجان‌های جابجا شده سواحل چابهار در حال مرگ هستند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نفر در گوشه و کنار چابهار حاشیه‌نشین هستند.

وی گفت: در حال حاضر ورود و تردد کامیون در شهر بسیار سخت است، در این راستا با فرماندار چابهار صحبت کرده‌ایم تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

ایران‌نژاد تاکید کرد: حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در چابهار در حال انجام است.