شناسهٔ خبر: 56511 - سرویس جاده‌ای

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری:

قرارداد آزادراه بیستون-کرمانشاه-حمیل منعقد شد

سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از انعقاد قرارداد احداث آزادراه بیستون-کرمانشاه و حمیل به طول ۱۳۰ کیلومتر خبر داد.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد احداث آزادراه ۱۳۰ کیلومتری بیستون-کرمانشاه-حمیل خبر داد و گفت: قرارداد این آزادراه با سهم مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان به امضا رسیده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار این آزادراه یکی از شرکت‌های بومی فعال در زمینه راهسازی است و ساخت این پروژه آزادراهی در خصوص اشتغال‌زایی استان کرمانشاه، تسهیل تردد زائران کربلا و دسترسی مردم به استان ایلام تأثیر بسزایی دارد. به‌طوری‌که موجب کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر فعلی می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: این پروژه بخشی از طرح آزادراهی کرمانشاه-همدان و همچنین بخشی از محور جاده‌ای منتهی به استان ایلام است.

میرشفیع با اشاره به مشخصات فیزیکی آزادراه بیستون-کرمانشاه-حمیل یادآور شد: حدفاصل بیستون تا کرمانشاه مسیر در دشت واقع‌شده و از کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر در مناطق کوهستانی است. البته بخشی دیگری از پروژه كه از کمربندی کرمانشاه عبور می‌کند، باید عملیات بهسازی بر روی آن انجام شود.